FANDOM

Haku

Haku

Haku en forældreløs dreng fra Vand Landet. Efter at han sin by pga. at han havde en Kekkei Genkai tog Zabuza Momochi ham til sig. Selvom Zabuza blot ser ham som et lavende våben holder han rigtigt meget af ham. Zabuza er hans vigtigste person og Haku vil gøre alt for ham.

Hakus bedste jutsu, hedder Hijutsu Makyo Hyosho. Den brugte han på Sasuke Uchiha, og Naruto Uzumaki, da de kæmpede mod hinanden.

Fakta Edit

  • Fulde navn: Haku
  • Alder: 15 (død)
  • Født: 9. Januar
  • Køn: Mand
  • Nogle gode jutsuer: Hijutsu Makyo Hyosho
  • Kekkei Genkai: Hyōton (Is Manipulation)
  • Famile: 2 oldeforældre, ingen andre
  • Klan: Yuki
  • Loyalitet: Kirigakure
  • Chakra-naturer: Hyōton (Is Manipulation), Futon (Vind Manipulation), Suiton (Vand Manipulation)

Mod Team 7 Edit

Team 7 får en mission, der handler om, at beskytte brobyggeren Tazuna, som er ved at bygge en ny bro. Men Zabuza Momochi (også kendt som djævlen fra Kirigakure) har fået en ordre af rigmanden Gatou til at dræbe brobyggeren og dermed forhindre broen i, at blive bygget.

Første gang Zabuza og Team 7 mødes, kopiere Kakashi Hatake Zabuzas jutsuer, og tilsidst må Haku, som var i skjul, gøre Zabuza skinddød, ved at kaste nogle nåle (Senbon) efter præcise steder på Zabuzas hals. Team 7 tror at Haku er med dem, men de bliver klogere.

Zabuza og Haku kommer tilbage, og denne gang kæmper Haku også. Det er mod Sasuke Uchiha og Naruto Uzumaki. Sakura Haruno bliver og passer på Tazuna. Haku gjorde også Sasuke skinddød, og Naruto tror at han er helt død. Han bliver rasende, og går til angreb på Haku. Han er lige ved at dræbe Haku, men Haku når, at stå i vejen for Kakashis Chidori, så han dør, mens at Zabuza overlever.

Pludselig ankommer Gatou sammen med mange krigere. Han vil slå Zabuza ihjel, og spare sine penge. men Zabuza dræber Gatou, og mange andre af hans krigere. Gatou sparker til Hakus lig, som får Nauto til at blive meget oprørt. Zabuza siger han er ligeglad med Haku og at det er lige meget at han bliver sparket. En død ninja har ikke nogen værdi for ham. Naruto får Zabuza til at indse at Haku betød meget for ham, og han græder nu over Hakus død. I et forsøg på at gøre bod på det hele kæmper Zabuza mod Gatous krigere og dræber dem alle og Gatou, men ikke uden at blive alvorligt såret selv. Hans sidste ønske inden, han dør er se Haku igen. Efterfølgende bliver broen bygget færdig og navngivet Den Store Naruto bro.