FANDOM

Az Egyesített Shinobi Haderő (忍 連 合 軍, Shinobi Rengōgun), a villám, a víz, a föld, a szél, a tűz és a vas földjeinek kollektív katonai ereje.

Háttér Szerkesztés

A szövetség célja az, hogy ellenálljon az Akatsuki fenyegetéseinek, a negyedik nagy Shinobi háborúban. A Kage csúcstalálkozó után az öt daimyō beleegyezett abba, hogy hatalmat adjon a rejtett falvaknak, ezzel megalakítva az Egyesített Shinobi Haderőt.

A szövetséget Tobi hadüzenete után hozták létre, miután megtámadták az öt Kage csócstalálkozót. A Kage-k és Mifune megvitatták Tobi és a Bijuu-k kezelésére vonatkozó terveiket, ami után Mifune azt javasolta, hogy a Negyedik Raikage legyen a szövetség legfőbb vezetője (大権, Taiken), amelybe a többi Kage is beleegyezett. A szövetség elsődleges célja az volt, hogy megvédje az Akatsuki-tól a Hachibi (Gyilkos Méh) és a Kyuubi (Uzumaki Naruto) jinchūriki-jeit, ugyan is ha a szervezet elkapja őket, azzal megkezdődhet a Hold szeme terv.

Egyesítés Szerkesztés

Homlokpánt

Az ötödik Mizukage javaslata alapján egyesítették az öt nemzet hírszerzőit, ezzel is optimalizálva az új információk gyors feldolgozását és megosztását. Mifune által tervezett homlokvédőkön a "Shinobi" (忍) kanji szerepel, amit a szövetség minden tagja visel. Bár a szövetség legtöbb tagja a falujának megfelelő egységes egyenruháját viseli, az új homlokvédő egyesítette őket.

Nézeteltérés Szerkesztés

Az első belső nézeteltérés az ötödik Hokage-től származik, aki eredetileg nem értett egyet a többi vezető döntésével, miszerint a jinchūriki-ket el kell rejteni, ahelyett, hogy a háború fő részesei lennének, azzal is erősítve az egységeiket. Amint az erők egyesültek, a különböző falvak ninjái között alakult ki feszültség és konfliktus, amit a múltbéli tapasztalatok és sérelmek eredményeztek, egészen addig míg Gaara fel nem szólalt.

A szövetségen kívül a Víz Daimyō ellenezte a leginkább a haderő megalakulását, ugyanis nem akart a shinobiknak még nagyobb hatalmat adni a kezükbe.

Később, amikor Uzumaki Naruto és Gyilkos Méh megszökött az őrizet alól, A úgy döntött, az a legjobb ha megöli Naruto-t. Ekkor Tsunade úgy dönt, hogy szembeszegül A-val ezzel lehetővé téve Naruto-nak, hogy részt vegyen a háborúban. Végül hosszú harc után, A elismeri, hogy szükség van Naruto-ra és Gyilkos Méh-re a harcmezőn és engedi, hogy csatlakozzanak a haderőhöz.

Összeállítás Szerkesztés

Egyesített Shinobi Haderő4

A szövetséges erők

Az Egyesített Shinobi Haderő teljes hadserege 80.000 emberből állt, köztük shinobikkal és szamurájokkal egyaránt. A harcra való felkészülés érdekében kilenc osztályra osztották fel azokat akik hasonló képességekkel rendelkeztek. A nagy harci ezred (戦 闘 大連 隊, Sentō Dairentai) öt részre oszlott, amelyek mindegyikét egy parancsnok (部隊 長, butaichō) vezette, Gaara, az ötödik Kazekage lett az egész ezred fő parancsnoka (連 隊長, Rentaichō). Létrehoztak négy támogató osztagot, amelyek mindegyikét egy-egy kapitány (隊長, taich by) vezet, valamint különleges csapatokat amelyek bizonyos chakrák természetére specializálódtak. Továbbá, minden egyes részlegen belül voltak olyan csoportok, mint a: pecsételő csapat (封印 班, Fūinhan), akik segítségével letudták zárni az Edo Tensei technika által feltámasztott embereket, valamint a kommunikációs csapat (連絡 班, Renrakuhan), amelynek feladata az volt, hogy kapcsolatot tartson a központtal és más csapatokkal, ezáltal gyorsan és hatékonyan tudtak kommunikálni egymással. 

A daimyō-k védelmére is összeállítottak egy csapatot, amelyet az ötödik Mizukage, Terumī Mei vezetett.

Egyesített Shinobi Haderő5

A szövetséges főhadiszálláson belül

A szövetség központjában gyűjtötték be az összes információt, ami a hadosztályoktól érkezett. A kommunikációs osztály és az érzékelő osztály vezetői: Yamanaka Inoichi és Ao, aki a divízió többi tagjával együtt a központban voltak. Inoichi és másik két shinobi lehetővé tette, a gyors és pontos kommunikációt a harcterek és a központ között. Telepatikus képességükkel még arra is képese voltak, hogy mások is kapcsolatba lépjenek a harcmezőn tartózkodó shinobikkal. Ao, valamint másik négy érzékelő a szoba közepén fenntartott érzékelő burok segítségével képesek voltak felismerni az ellenség chakra méretét, valamint egyes területeken az ellenség számát is. Ezenkívül, Nara Shikaku volt a szövetség főstratégája, aki hihetetlen gyorsasággal volt képes életmentő taktikai lépéseket tenni, támadásokat előre kitervelni, valamint védekező manőverekkel előállni.

A szövetség főbb szervezeti egységei:

Támogató hadosztály Szerkesztés

Rohamosztag Szerkesztés

Kapitány: Kankurō Suna

Logisztikai és orvosi támogató osztag Szerkesztés

Kapitány: Shizune Konoha

Kommunikációs osztály Szerkesztés

Kapitány: Yamanaka Inoichi Konoha

Érzékelő osztály Szerkesztés

Kapitány: Ao Kiri

Nagy harci ezred Szerkesztés

Első ezred - Középtávú harcosok Szerkesztés

Parancsnok: Darui Kumo

Második ezred - Közelharcosok Szerkesztés

Parancsnok: Kitsuchi Iwa

Harmadik ezred - Közép-közel távú harcosok Szerkesztés

Parancsnok: Hatake Kakashi Konoha

Negyedik ezred - Távolsági harcosok Szerkesztés

Parancsnok: Gaara Suna

Helyettes (代理, dairi) Parancsnok: Nara Shikamaru Konoha

Ötödik ezred - Különleges harcosok Szerkesztés

Parancsnok: Mifune Vas

Ez az, megcsináltuk!
Narutookay
Ez egy kiemelt cikk!
A kiemelt cikk státuszt pedig csak a legjobb cikkek kaphatják meg. Tehát ez a cikk formailag, képileg, nyelvtanilag is kiváló. Kérjük, hogy ezt a cikket fokozott óvatossággal szerkeszd, nagyobb változtatások előtt pedig írj a cikk vitalapjára. Köszönjük!