FANDOM

Maito Dai

Maito Dai

Might Daiマイト・ダイMaitó Dai
Örök Genin (万年下忍, Mannen Genin)

Szinkronhangok

Japán

Masashi Ebara 

Angol

Skip Stellrecht

Személyes
Születésnap

December 10.

Nem

Férfi Férfi

Faj

Ember

Életkor

II. rész: 35

Magasság

II. rész: 186.4 cm

Súly

II. rész: 78.4 kg

Státusz

Elhunyt

Vércsoport

B

Hovatartozás

Konoha Konohagakure

Ninja
Rang

II. rész: Genin

Azonosító

003001

Családja
 
Maito Gai (fia)
Jutsui

Hachimon - Nyolc Kapu
Hachimon Tonkō no Jin - Nyolc Kapu feloldás formáció

Maito Dai Konohagakurei genin és Maito Gai apja.

Személyisége Szerkesztés

Már-már túlzott optimizmus jellemzi, híve a kemény munkának, gyakran hangsúlyozza az önszabályozást és rendkívül szentimentális. Nagyon gyakran látni, ahogy patakokban folynak a könnyei, mikor a fiával beszél.

Megjelenése Szerkesztés

Maito Gai-hoz hasonlóan lenyalt, fekete rövid haja van, bár neki a haja vége kifele görbül, hogy legyen némi megkülönböztető bélyege, illetve bajuszos és borostás. Ugyanazt a zöld rugalmas ruhát hordja, mint Gai és Lee, illetve mindig van rajta egy sál.

Háttere Szerkesztés

Konohagakuréban mind a Naruto, mind a Naruto Shippuuden részeiben hátrányos megkülönböztetésben részesültek azok a shinobik, akik genjutsut és ninjutsut nem, csak taijutsut képesek használni, ahogy Maito Gai, Rock Lee, és a homokrejteki Shira, azonban Gai, Lee és Shira már lehetőséget kapott a genin szintnél feljebb jutni, Dai idejében ő csak genin maradhatott, pedig a 8 kapu technika birtokában Dai felvette a harcot a híres ködrejteki kardforgatók hetesével és bár veszített és életét veszítette, megizzasztotta ködrejtek hét legendás kardforgatóját és ezzel időt nyert Gai-nak, hogy elmenekülhessen.

Első rész Szerkesztés

Naruto shippuuden 418-419. rész.

Második rész Szerkesztés

Képességei Szerkesztés

Dai képes volt kinyitni a nyolcadik kaput, azaz a halál kapuját és ezzel véget is ért az élete, illetve mestere volt a shurikeneknek. Csak Taijutsut használt, Ninjutsuhoz és Genjutsuhoz nem értett, ahogy a fia sem, bár a Naruto első részeiben Gai még képes volt használni a Kutchiyose no jutsut, azaz az idézést és egy nagy teknősbékát idézett meg, ez a teknős állítja meg Rock Lee-t, mikor ő használni akarja a repülő lótusz technikát Sasukén.

Érdekességek Szerkesztés

Rock lee elméletileg nincs semmiféle rokoni kapcsolatban Maito Gai-jal, de soha nem esik szó Gai anyjáról, de feltételezhető, hogy Lee Dai leszármazottja.

A sorozatban van egy rivalitási lánc, mely az ő generációjától követhető nyomon, Maito Dai rivalizált Hatake Sakumoval, míg Maito Gai Hatake Kakashival, majd Rock Lee is riválisként tekintett Uchiha Sasukére a Naruto első részeiben, a rivalitási lánc Sasuke változásával szakadt meg. Miután Sasuke elszökött a faluból, Lee gyakorlatilag Narutoval kezdett versengeni, de ez messze nem volt olyan intenzív versengés, mint a korábbi generációk közt. Kakashit kiskorában meglepetésként éri, hogy az apja, Sakumo elismrei Dai képességeit és ténylegesen konkurenciának tekinti őt, majd Kakashi felnőttként még azt is elismeri, hogy Gai ellen nem győzhetne egy fair küzdelemben, ha Gai megnyitja a nyolcadik kaput is.

Források Szerkesztés