FANDOM

Aoda (アオダ, Aoda) jest zwierzęciem przywoływanym przez Sasuke Uchiha.

Osobowość

W przeciwieństwie do Mandy, wydaje się być łagodny, wychowany i okazuje szacunek do osoby, która go przywołała, co widać gdy zwraca się do Sasuke z przyrostkiem "-sama" i posłusznie wykonuje jego rozkazy.

Wygląd

Aoda jest dużym niebieskim wężem o zielonych oczach[1], który przewyższa z łatwością najwyższych ludzi i może być porównywany w wielkości do największych przywołań. Podobnie do innych węży, Aoda posiada w jego pysku duże receptory wrażliwe na podczerwień.

Umiejętności

Jako wąż, Aoda jest bardzo szybki i zwinny, skutecznie unikając każdego ataku, podczas prześlizgiwania się przez całą armię wrogów.

Część II

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Punkt Kulminacyjny

Team 7 summons

Aoda przyzwany wraz z Katsuyu i Gamakichim.

Po tym jak Sasuke dotarł na główne pole walki Czwartej Światowej Wojny Shinobi, Aoda został przyzwany wraz z Gamakichim i Katsuyu. Aoda został wykorzystany do prześlizgnięcia się pomiędzy klonami Dziesięcioogoniastego, by dostać się do jego głównego ciała. Podczas tego manewru, Sasuke użył Enton: Susanoo Kagutsuchi w postaci strzały, która wystrzelona w Dziesięcioogoniastego połączyła się z Fūton: Chōōdama Rasenshuriken Naruto. Później, gdy Obito Uchiha był kontrolowany przez Madare, Sasuke kazał Aodzie zabrać go do Obito, lecz wielki wąż został złapany przez Dziesięcioogoniastego. Sasuke następnie rozkazał mu zniknąć, gdyż jego pomoc nie była już potrzebna.

Źródła

  1. Okładka 66 Tomu mangi Naruto