FANDOM

Era walczących państw (戦国時代, Sengoku Jidai) jest 368. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Hashirama rozpacza po tym, jak poznał pochodzenie swego przyjaciela. Butsuma oznajmia, że musi wybrać jedną z dwóch opcji. Zbierać informacje na temat młodego Uchihy i informować ich na bieżąco o jego poczynaniach lub być postrzeganym jako zdrajca. Młody Hashirama niechętnie akceptuje swoją misję, jednak ma zamiar pomóc Madarze. Podczas następnego spotkania, obaj wymienili się kamieniami, przekazując tym samym informacje o ich bieżącej sytuacji. Obaj próbowali uciec, jednak zarówno ich bracia jak i ojcowie natychmiast zareagowali, rozpoczynając konfrontację. Butsuma oraz Tajima wiedząc o tym, że ich zdolności są bardzo wyrównane, zaangażowali w walkę swych synów, Tobiramę oraz Izunę. Obaj ojcowie zdecydowali się uprzedzić przeciwnika zabijając jego syna, aby zyskać przewagę w walce. Ich wysiłki poszły jednak na marne, Madara oraz Hashirama przerwali ich walkę. Czyny rodziców uznali za niewybaczalne. Madara zadeklarował, że nigdy nie wybaczy komuś, kto próbował zabić jego brata. Następnie dodaje, że w tym miejscu ich marzenia umierają. Tajima chciał kontynuować walkę, jednak jego starszy syn zauważył, że Hashirama jest od niego silniejszy, a wynik walki nie będzie dla nich korzystny. Madara stwierdził, że do ich następnego spotkania dojdzie na polu bitwy, po czym pierwszy raz aktywował swój Sharingan. Mijały lata, a walki między Senju i Uchiha nie ustawały, niosąc za sobą wiele ofiar. Podczas jednej z kolejnych walk, Tobirama śmiertelnie rani Izunę. Hashirama po raz kolejny wyciągnął do Madary rękę. Izuna stwierdził, że nie można ufać pięknym słowom klanu, który niemal unicestwił Uchiha. Podczas kolejnego spotkania, Madara poinformował Hashiramę o śmierci Izuny w wyniku odniesionych wcześniej ran. Dodał również, że jego bart zostawił mu swoje oczy, by ten mógł bronić klanu. Następnie ujawnia swój Wieczny Mangekyō Sharingan. Mimo wszystko, Madara ponownie został pokonany. Tobirama był gotowy zadać mu ostateczny cios, został jednak powstrzymany przez starszego brata, który wciąż szukał pokoju. Uchiha stwierdził jednak, że ceną ponownego zaufania klanowi Senju musi być śmierć Hashiramy bądź jego brata. Tobirama nieco niepewny zapytał brata, czy ten zamierza go zabić. Hashirama był gotowy popełnić samobójstwo w celu zakończenia konfliktu między ich klanami. Powstrzymał go jednak Madara, który stwierdził, że właśnie ujrzał prawdziwe wnętrze jego serca. Madara oraz Hashirama utworzyli sojusz, konflikt dobiegł końca a wkrótce potem utworzono Konohagakure.

Ciekawostki

  • Gdy Madara po raz pierwszy aktywował swój Sharingan, składał się on z jednego tomoe zamiast dwóch.