FANDOM

Jōgan to unikalne dōjutsu przebudzone przez Boruto Uzumakiego w prawym oku, które pozwala mu widzieć czakrę. W mandze jest blade z ledwo widoczną źrenicą. W anime natomiast ma niebieskie zabarwienie z widoczną źrenicą na ciemnej twardówce.

Boruto's Eye

Jōgan w anime.

Gdy Boruto użył go po raz pierwszy w Akademii, nie posiadał umiejętności aktywacji według własnej woli, ale aktywowało się, gdy Boruto skupił swoją uwagę na konkretnej osobie lub obiekcie. Jako nastolatek wykazywał możliwość aktywowania go w dowolnym momencie.

Umiejętności

Zanim pozornie zyskał kontrolę nad tym dōjutsu, aktywowało się w obecności niebezpiecznych/ukrytych celów. Pozwala dostrzec przepływ czakry, umożliwiając Boruto dostrzeżenie widocznych zmian w czakrze innych, a także śledzić cel poprzez czakrę. Można wyraźnie zobaczyć System Przepływu Czakry oraz określić jego najważniejszy punkt. Można też zobaczyć niewidzialne bariery, które łączą się między wymiarami.

Ciekawostki

Jōgan Drawing

Rysunek animatora Chengxi Huang'a.

  • Jeden z animatorów Boruto: Naruto Next Generations umieścił na swoim blogu rysunek przedstawiający Boruto czyszczącego swoje prawe oko. Opis zdjęcia brzmi Jōgan (净眼; dosł. „Czyste Oko”) a w towarzyszącym mu tekście animator opublikował, że oko Boruto to ani Byakugan, ani też Tenseigan, ale oficjalnie zostało nazwane "Jōgan". Wytłumaczył również, że oko związane jest z wymiarem klanu Ōtsutsuki, a jego mocą jest odpowiednik dōjutsu Wyczuwania Negatywnych Emocji Naruto. Zauważył, że w przyszłości wszystkie te informacje zostaną szczegółowo wyjaśnione, a fani nie powinni zbytnio myśleć o tym teraz, ponieważ autor nie przemyślał jeszcze wszystkiego.