FANDOM

Kāma to pieczęć, która służy jako skompresowana kopia zapasowa danych biologicznych członka klanu Ōtsutsuki, które mogą osadzić w ciele wybranego odbiorcy, przekształcając je w naczynie (, utsuwa) dla woli Ōtsutsuki, gdyby odnieśli śmiertelne obrażenia. Z biegiem czasu Kāma nadpisuje profil genetyczny naczynia, dopóki ich ciało nie przekształci się w idealne odtworzenie ciała Ōtsutsuki, w którym to momencie Kāma znika, a Ōtsutsuki może przejąć ich ciało i zostać wskrzeszony (復活, fukkatsu).

W międzyczasie naczynie może nauczyć się aktywować Kāmę by wykorzystywać część mocy i umiejętności Ōtsutsuki, czasami nawet pozwalając woli Ōtsutsuki zmanifestować się i przejąć kontrolę nad swoim ciałem.

Wygląd

Kama Barb

Kāma przed osadzeniem w ciele naczynia.

Chociaż Kāma z pozoru przypomina wytatuowaną pieczęć, w rzeczywistości jest to tak jakby drzazga osadzona w ciele naczynia. Po aktywacji owe naznaczenie rozprzestrzenia się po ciele naczynia przyjmując różne wzory w zależności od używanych zdolności. Zazwyczaj jest ono czarne, po aktywacji może również migotać i świecić określonym kolorem.

Znane Naczynia

Isshiki Ōtsutsuki

  • Jigen: Isshiki osadził w nim swoją Kāmę poprzez wejście do jego ucha, po tym jak został zdradzony i śmiertelnie zraniony przez Kaguye Ōtsutsuki. Po aktywacji rozprzestrzenia się po jego twarzy i ciele w prawie symetrycznych wzorach słonecznych, później wyrasta mu długi róg, identyczny jak ten Isshikiego. Ta Kāma spełniła już swoje zadanie i zniknęła, po tym jak Ōtsutsuki został zmuszony do reinkarnacji poprzez ciało Jigena.
  • Kawaki: Po tym jak uświadomił sobie, że ciało jego poprzedniego naczynia nie będzie w stanie utrzymać jego czakry, Isshiki przeniósł swoją Kāmę na Kawakiego poprzez eksperymenty naukowe przeprowadzane przez Amado. Po aktywacji rozprzestrzenia się po lewej stronie jego ciała tworząc wzór prawie idealnie odzwierciedlający wzór Boruto, rozciąga się do jego lewego oka, a następnie świeci na czerwono, potem wyrasta mu krótki róg przypominający ten Isshikiego. Stracił swoje naznaczenie, po tym jak Isshkiki został wskrzeszony poprzez ciało Jigena, jednakże później zyskał kolejną Kāmę w nieznanych okolicznościach.

Momoshiki Ōtsutsuki

  • Boruto Uzumaki: Momoshiki osadził swoją Kāmę w prawej dłoni Boruto po tym gdy zadał mu śmiertelny cios za pomocą Oyako Rasengana. Po aktywacji rozprzestrzenia się po prawej stronie jego ciała, tworząc geometryczne i kanciaste wzory, które prawie idealnie odzwierciedlaj wzory Kawakiego, sięgają do jego prawego oka a następnie świecą na niebiesko, idąc dalej, wyrasta mu krótki róg, podobny do tego który ma Momoshiki, a jego prawe oko zmienia się w Byakugan.

Zdolności

Kama Absorbing Ninjutsu

Kāma absorbuje Ninjutsu.

Po aktywacji, Kāma zwiększa fizyczne zdolności użytkownika, oraz siłę jego Jutsu, może również absorbować ataki oparte na czakrze, takie jak Ninjutsu. Kāma może być również podstawą dla Ninjutsu Czasoprzestrzenne, otwierając dziury do różnych miejsc, także do innych wymiarów. Kāma Rift  jest raczej skomplikowaną umiejętnością, ponieważ tylko Jigen był w stanie używać jej samodzielnie, a Boruto i Kawaki aby jej użyć musieli współpracować.

Kawaki mógł mimowolnie aktywować swoje naznaczenie, nawet zanim spotkał Boruto, trzy lata po ich pierwszym spotkaniu, Boruto również mógł aktywować Kāmę zgodnie z jego wolą, podczas gdy Jigen również był w stanie aktywować pieczęć mimowolnie w dowolnym momencie. Kāma Boruto może się również aktywować, jeżeli Kawaki był w pobliżu i aktywował swoje naznaczenie.

Dzięki pomocy Amado, Isshkiki był w stanie przenieść swoją Kāmę z Jigena na inne osoby, choć z niskim wskaźnikiem sukcesu, ponieważ spośród piętnastu znanych badanych, trzynaście zmarło, a jedynym który przeszedł eksperyment pomyślnie był Kawaki. Jigen wykazał również zdolność wchłaniania czakry od istot podobnych do Bijū oraz do zmuszania Kāmy Kawakiego do synchronizacji z jego pieczęcią, aby otworzyć portal do jego lokalizacji.

Manifestacja

W pewnych okolicznościach Ōtsutsuki może zmanifestować swoją wolę, i przejąć ciało naczynia, powoduje to wyrośnięcie rogów charakterystycznych dla danego Ōtsutsuki, może również aktywować się jego dōjutsu. Wydaje się że jest to możliwe dopiero po długim czasie, i najczęściej występuje w następstwie silnych emocji lub stresu.

Podczas gdy Jigen potrafi swobodnie osiągnąć ten stan, Kawaki mógł osiągnąć go tylko częściowo poprzez gniew. Podobnie Momoshiki był w stanie zmanifestować się przez ciało Boruto wtedy, gdy chłopiec został prawie zabity przez Boro. Rozszerzone użycie tej formy może znacznie zniszczyć ciało naczynia: Momoshiki musiał wchłonąć chakrę aby kontynuować walkę, dopóki nie zabił Boro poprzez ciało Boruto, które niedługo potem upadło na ziemię. Dodatowo niedoskonałe naczynia mogą się zepsuć od samej mocy Ōtsutsuki, tak jak było w przypadku Jigena, który mógł aktywować tę formę z własnej woli, ale nie był w stanie zbyt długo się posługiwać pełną mocą Isshiki'ego i zaczął się po chwili rozpadać.

Odrodzenie

Z czasem informacje genetyczne naczynia zostaną całkowicie nadpisane przez dane biologiczne Ōtsutsuki które są osadzone w Kāmie i w tym momencie owy znak zniknie, a Ōtsutsuki odrodzi się poprzez ciało naczynia, oraz przejmie je tym samym wymazując całą osobowość osoby na której osadzony jest ten znak. Jest to właśnie
Kama Transformation

Hipotetyczne odrodzenie Momoshikiego poprzez ciało Boruto

prawdziwy cel Kāmy i pozwala zmarłemu Ōtsutsuki który osadził na kimś swoje naznaczenie powrócić do życia. Nawet jeśli ciało naczynia umrze lub zostanie poważnie uszkodzone, to dopóki istnieje jako coś fizycznego i dalej będzie nosił owe naznaczenie, będzie nadal zdolne do wskrzeszenia Ōtsutsuki w wyniku czego wszystkie obrażenia jakich doznał zostaną wyleczone.

Amado powiedział że nie ma żadnego znanego sposobu na usunięcie Kāmy z naczynia, ani zapobiegnęcia odrodzenia Ōtsutsuki, poza zabiciem naczynia zanim proces wskrzeszenia zostanie ukończony, nawet ci którzy umieścili na kimś owy znak nie mogą kontrolować automatycznego transferu. Jednakże ostateczny proces odrodzenia poprzez Kāmę nie nastąpi tak długo jak sam Ōtsutsuki będzie nadal żył, dlatego Isshiki nie odrodził się przez ciało Jigena mimo że Kāma usunęła wszystkie dane z jego ciała. W tym samym czasie do niedoskonałego odrodzenia Ōtsutsuki można użyć niedoskonałego naczynia. Po wskrzeszeniu, jeśli jakakolwiek inna Kāma była nałożona przez tego samego Ōtsutsuki na inne naczynie zostanie całokwicie usunięta.