FANDOM

Kakashi kontra Obito (カカシVSオビト, Kakashi VS Obito) jest 375. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Zjednoczone Siły Shinobi wciąż zmagają się z Dziesięcioogoniastym i jego mniejszymi częściami. Sai pyta Jūgo o prawdziwe motywy działań Sasuke, jednak nawet jego towarzysz nie jest do końca pewien, co młody Uchiha zamierza zrobić. W tym czasie Orochimaru wraz z Karin i Suigetsu zajmują się leczeniem ciężko rannych Kage, którzy wkrótce są gotowi do powrotu na front. Naruto i Sasuke udało się przygotować atak, dzięki któremu znacznie osłabili bestię. Gdy Uzumaki z pomocą Kuramy chce uwolnić wszystkie ogoniaste bestie, Sasuke nie zgadza się i dodaje, że zamierza je doszczętnie spalić w celu stworzenia nowego systemu w świecie shinobi. Następnie Sai pyta Sakurę, co myśli o powrocie Sasuke i o tym, co zamierza zrobić. Uśmiecha się i odpowiada mu, że z pewnością można mu zaufać, jednak były członek Korzenia zauważa, że choć jej słowa były szczere, to uśmiech był fałszywy. Gdy wydaje się, że sojusz przejmuje inicjatywę w walce, to nagle Dziesięcioogoniasty dzieli swoje ciało w celu odseparowania od siebie palącej się części, co wywołuje zaskoczenie u Sasuke. Tymczasem w wymiarze Kamui toczy się walka między Obito i Kakashim. Ich potyczka doprowadziła do tego, że obaj są śmiertelnie ranni, jednak Obito oznajmia, że ma już dość walki, która jest tylko iluzją. Rozpoczynają prawdziwą bitwę, podczas której oboje przypominają sobie dzieciństwo, znajdują się w podobnej sytuacji jak wtedy, gdy walczyli na polecenie swojego sensei. Kakashi przypomina o tym, że młody Obito był dokładnie taki sam jak obecnie jest Naruto i dodaje, że będzie bronił swojego ucznia za wszelką cenę, jednak Obito zwraca się do swojego przeciwnika, jednocześnie informując go, że najpierw będzie musiał pokonać jego. Kakashi przekonuje go, że wciąż może się poddać i zmienić, jednak ten mówi, że pokonanie go nie przyniesie im żadnych korzyści. Na polu bitwy, Madara domaga się walki z Hashiramą, jednak ten tworzy klona i nie chce stanąć do walki osobiście. Gdy Obito wraca z wymiaru, leży ranny na Dziesięcioogoniastym. Madara decyduje się wykorzystać go do wskrzeszenia siebie i dodaje, że to czas by spłacił swój dług za uratowanie mu życia. Prawa strona ciała Obito zmieniła kolor na czarny, Hashirama zwraca się do Naruto oraz Sasuke i mówi im o tym, że muszą powstrzymać Obito, natomiast sam tworzy taką ilość klonów, jaką tylko może, by unieruchomić Madarę gdyby plan się nie powiódł. W tym momencie włosy Obito robią się cieńsze i coraz bardziej szare, zaczyna wspominać swoje życie jako część drużyny Minato. Sasuke natomiast próbuje zbliżyć się do Dziesięcioogoniastego i zaatakować przy pomocy strzały, Minato tworzy klona, po czym teleportuje się do Obito i przecina go swym kunaiem. Czwarty zauważył wtedy swą pieczęć na jego ciele i zrozumiał, że to on stał za zniszczeniem Konohy. Sasuke następnie stwierdza, że jedynym sposobem na wygranie wojny jest zapieczętowanie Madary, jednak Obito uśmiechnął się słysząc to. Okazało się, że odzyskał nad sobą kontrolę po czym rozpoczął pieczętowanie w sobie Dziesięcioogoniastego stając się jego jinchūriki.