FANDOM

The Moon

Księżyc (, tsuki) jest ciałem planetarnym krążącym wokół świata. Został stworzony przez fūinjutsu użyte przez pierwszego jinchūriki, Mędrca Sześciu Ścieżek i jego brata. Mędrzec zapieczętował fizyczne szczątki Dziesięcioogoniastego po użyciu Kreacji Wszelkiej Rzeczy do podzielenia jego czakry i stworzenia z niej dziewięciu Ogoniastych Bestii. Madara Uchiha po przebudzeniu Rinnegana, uwolnił pieczęć umieszczoną na pustym naczyniu Dziesięcioogoniastego przywołał je z powrotem na ziemię.[1]

Ostateczny Plan Księżycowe Oko Madary Uchihy przejęty przez Obito, wprowadza odtworzenie Dziesięcioogoniastego przez połączenie Ogoniastych Bestii, stanie się jego jinchūriki i użycieNieskończonego Tsukuyomi: genjutsu na światową skalę, które pozwoli użytkownikowi kontrolować każde żyjące stworzenia na planecie, jednocząc ich by stworzyć świat bez wojny i nienawiści, stając się władcą świata jednakże eliminując wolną wolę ludzkości.[2]

Później, po odrodzeniu i późniejszej walce z Kaguyą Ōtsutsuki, Naruto Uzumaki i Sasuke Uchiha pracowali razem, by stworzyć bardzo podobną planetoidę w jej podstawowym wymiarze w celu jej ponownego zapieczętowania.

W The Last: Naruto the Movie, Toneri Ōtsutsuki wykoleja księżyc z orbity by zderzyć go z ziemią, by ukarać ludzkość za nadużywanie czakry. Podczas swojej ostatniej walki z Naruto, księżyc został niemal całkowicie zniszczony podczas ich starcia a Toneri nawet przeciął go na pół.

Znane drogi na księżyc

W The Last: Naruto the Movie pokazane są różne sposoby dostania się na księżyc:

  • Za pośrednictwem portalu znajdującego się w losowym podziemnym źródle w miejscu pokrytym śniegiem. Źródło jest wyjątkowe, ponieważ jego woda nie moczy nic co wpadnie do źródła. Istnieje inny wymiar w portalu, który "łączy" ziemię i księżyc. Wymiar ten wypełniony jest przez wiele pływających kul. Niektóre z nich wykonane są z ziemskiego materiału a wiele innych z materiałów takich jak kwarc, które odzwierciedlają wspomnienia każdego, kto przeszedł przez nie. Wymiar jakoś pod koniec filmu upada i "most" między dwoma światami zostaje zerwany odizolowując księżyc.
  • Za pomocą urządzenia podobnego do łodzi, używanego przez Toneriego. Każdy, który nim jeździe będzie bezpiecznie transportowany na księżyc.
  • Poprzez nienazwaną technikę wykorzystywaną przez lalkę Toneriego. Poprzez wykonanie pieczęci tygrysa, otwiera okrągły portal i każdy kto przejdzie przez niego będzie przeniesiony na księżyc.

Ciekawostki

  • Ze względu na pochodzenie Księżyca i to, że jest w nim ciało Dziesięcioogoniastego, wpływa na Ogoniaste Bestii, a zarazem na jinchūriki zwłaszcza w czasie pełni.
    • Według Gaary, Shukaku cieszy możliwość zabicia każdego w zasięgu wzroku ze względu na wrodzoną wściekłość i żądzę krwi, ale szczególnie podczas pełni księżyca.
    • W anime, Blue B, podczas bycia jinchūriki Gyūki za zauważył, że będzie miał problemy ze snem w nocy, szczególnie podczas pełni księżyca, a w pewnym momencie okazała się musieć stłumić częściową manifestację ogona Gyūkiego po wpatrywaniu się w pełnię. Blue B brał również pigułki nasenne, aby pokonać ten efekt uboczny bycia jinchūriki.[3]
  • Podczas ważnych wydarzeń, kolor księżyca jest zwykle czerwony.
  • Członkowie klanu Ōtsutsuki są w stanie w jakiś sposób dostosować się i żyć na księżycu, pomimo trudnych i jałowych warunków (głównie ze względu na ich niepowtarzalną anatomię i fizjologię).

Źródła

  1. Naruto rozdział 606, strona 13
  2. Naruto rozdział 467
  3. Naruto: Shippūden odcinek 318