Technika Przywołania to ninjutsu czasoprzestrzenne, które pozwala użytkownikowi na natychmiastowy transport zwierząt lub ludzi z dużych odległości dzięki krwi.

Jedna z metod polega tylko na ręcznych pieczęciach i krwi. Z tym, że zanim zwierzę może zostać wezwane, potencjalny przywołujący musi najpierw podpisać umowę z danym gatunkiem. Umowa może zostać zawarta w formie zwoju lub tatuażu, który zostanie podpisany własną krwią wykonawcy. Po tym muszą wykonać ręczne pieczęcie, z dodatkowym oddaniem krwi i wykorzystując dany gatunek, z którym mają podpisaną umowę i przywołują stwora. Ilość czakry używana podczas przywoływania określa, jak duża może być wezwana istota. W anime, wykazano, że gdy użytkownik próbuje przywołać zwierzę bez podpisania umowy, użytkownik zostaje przeniesiony do domu zwierzęcia, które jest ich naturalną przynależnością.

Inną formą wezwania, jest po prostu korzystanie z zwojów bez ręcznych pieczęci. W tym przypadku znaki ręczne nie są konieczne, nawet czasem można z nich korzystać bez używania czakry. Korzystając z tej metody, można przywołać stwory, z którymi nie posiada się umowy.

Podczas gdy większość przywołujących wykazało zdolność wezwania jednego rodzaju istot, u Paina (poprzez Ścieżkę Zwierząt) zaobserwowano wezwanie kilku różnych zwierząt, a nawet ludzi. Pain nie daje ofiary z własnej krwi w czasie wykonywania wezwań. Sasuke Uchiha wzywał węże i jastrzębie w różnych miejscach, ale w przeciwieństwie do Paina może najwyraźniej jedynie wezwać jeden gatunek w danym czasie. Zdolność do wykonywania wezwania może być usunięty z umownej pieczęci.

Kiedy zwierzę zostaje wezwane, jest transportowane z miejsca zamieszkania do lokalizacji przywołującego. Gdy jest wezwane, zwierzę może wykonać zadanie lub pomóc użytkownikowi w walce. Wezwanie nie jest wymagane, aby pomóc użytkownikowi i może być czasami raczej przeszkodą niż sojusznikiem. Ponadto wezwania są w stanie przywołać ich przywołującego. Mogą także nosić ochraniacz na czoło, sugerując lojalność wobec tylko jednej wioski.

Plik:Orochimaru's Summoning Tattoo.png

Tatuaż przywołujący Orochimaru

Przywołanie może służyć jako baza dla innych jutsu, jak w przypadku Kuchiyose: Yatai Kuzushi no Jutsu i Kuchiyose: Kirikiri Mai. W innych przypadkach przyzwań nie trzeba ograniczać się tylko do stworzenia, jak Orochimaru pokazuje, wzywając zmarłych, jak i też do przedmioty do obrony.

Przedmioty mogą być "wezwane" ze zwojów. Ponieważ elementy nie są wezwane z dowolnego miejsca, a tylko gdzieś zapieczętowane, użycie krwi nie jest potrzebne, a zatem nie jest konwencjonalnym wezwaniem. Bohaterowie mogą przy okazji wykazać wezwanie broni, takie jak kunai i olbrzymi shuriken, czasami bez ręcznych pieczęci.

Źródła

  1. Naruto rozdział 477, strona 9
... więcej o „Kuchiyose no Jutsu
29 (Rozdział) +
Technika Przywołania +
口寄せの術 +
Ofensywna +, Defensywna +  oraz Uzupełniająca +
Jutsu Przywołania +
Kuchiyose no Jutsu +
Anko Mitarashi (

) +, Danzō Shimura (

) +, Gengetsu Hōzuki (

) +, Hagoromo Ōtsutsuki (

) +, Hanzō (

) +, Hashirama Senju (

) +, Hiruzen Sarutobi (

) +, Ibiki Morino (

) +, Itachi Uchiha (

) +, Jiraiya (

) +, Kabuto Yakushi (

) +, Kaguya Ōtsutsuki (

) +, Kakashi Hatake (

) +, Kidōmaru (

) +, Kisame Hoshigaki (

) +, Koji Kashin (Manga) +, Madara Uchiha (

) +, Might Guy (

) +, Minato Namikaze (

) +, Mitsuki (

) +, Motoi (

) +, Nagato (

) +, Naruto Uzumaki (

) +, Obito Uchiha (

) +, Orochimaru (

) +, Sakon i Ukon (

) +, Sakura Haruno (

) +, Sasuke Uchiha (

) +, Shima (

) +, Shino Aburame (

) +, Shisui Uchiha (

) +, Sumire Kakei (

) +, Tayuya (

) +, Temari (

) +, Tobirama Senju (

) +, Tsunade (

) +, Ajisai (Anime) +, Amachi (Anime) +, Boruto Uzumaki (Anime) +, Disonasu (Anime) +, Gengo (Anime) +, Gennō (Anime) +, Hamura Ōtsutsuki (Anime) +, Jirōbō (Anime) +, Kandachi (Anime) +, Konohamaru Sarutobi (Anime) +, Kōza Kubisaki (Anime) +, Mamushi (Anime) +, Muyami (Anime) +, Ruiga (Anime) +, Suika (Anime) +, Suzumebachi (Anime) +, Suien (Powieść) +, Hisen (Powieść) +, Shibuki (Powieść) +, Tenten (Anime) +, Tonbee (Anime) +, Tōjūrō (Powieść) +, Hiruko (poszukiwany ninja) (Film) +, Ichi (Film) +, Ni (Film) +, San (Film) +, Jakō Ryūdōin (Gra) +, Rin Nohara (Gra) +  oraz Yomito Hirasaka (Gra) +
Anime +, Manga +, Powieść +, Gra +  oraz Film +