FANDOM

Rin leczy ranę Kakashiego

Rin używająca medycznego ninjutsu.

Medyczne Ninjutsu (医療忍術, Iryō Ninjutsu; dosł. „Medyczne Techniki Ninja”) jest gałęzią ninjutsu powiązaną z leczeniem, jak również manipulacją własnym lub czyimś ciałem praktykowana przez medycznych ninja. Użycie medycznego ninjutsu wymaga bardzo dobrej kontroli czakry oraz  obszernej wiedzy na temat m. in. ziół, anatomii ludzkiego ciała i trucizn.

Wiedza o medycznym ninjutsu może zostać użyta w wielu celach oprócz zwykłego uzdrowienia, jak na przykład tworzenie i zwalczanie trucizn co widać z Shizune, która używa szerokiej wiedzy w ramach medycyny, by stworzyć trujący gaz, wykonując autopsje i operacje, lub też atakując wroga bezpośrednio, uszkadzając system nerwowy celu lub doprowadzenie do śpiączki przez przesłanie czakry do ich ciała. Medyczne Ninjutsu może zostać użyte samo w sobie ofensywnie, czego świadkami jesteśmy w przypadku Kabuto Yakushiego, który używa skalpelów czakry w walce. Tsunade, najbardziej znany medyczny ninja w świecie, była w stanie zastosować ekstremalną kontrolę czakry wymaganą w medycznym ninjutsu, by używać Siły Wzmocnionej Czakrą, czego również nauczyła swoją uczennicę, Sakurę Haruno.

Ciekawostki

  • Technika Kreacji Odrodzenia jest uważana za najbardziej zaawansowaną medyczną technikę i ostateczną technikę regeneracji.[1]

Zobacz też

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 242