Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 to gra stworzona przez Cyberconnect2 i wydana przez Namco Bandai Games na konsolę Xbox 360 oraz PlayStation 3. Gra została wydana 8 marca w Europie, 5 marca w Ameryce Północnej, a premierę w Japoni miała 18 kwietnia. Rozszerzona wersja o podtytule "Full Burst" została wydana w dniu 24 października 2013 roku na PC i Steam. Gra rozpoczyna się od Ataku Kuramy na Konohę, następnie ukazane jest spotkanie Pięciu Kage, po alternatywne zakończenie IV Wojny Shinobi. 

Rozgrywka

Firma Namco Bandai stwierdziła, że gra będzie zawierała „odświeżony” system walki dla dalszego rozwoju. Zostało wprowadzone tzw. „Przebudzenie”. Gracze mogą przejść w tryb „Przebudzenia” w każdym momencie walki, nawet podczas Combo. Wadą tego systemu jest to, że pozbawia to gracza czakry. Aby znów wejść w stan Przebudzenia" gracz musi poczekać aż jego czakra się naładuje. Uniemożliwia to użycie np. najlepszego jutsu typu Kamui Kakashiego. Powróciły także bitwy z bossami. Będzie to m.in. Walka Trzeciego Hokage z Dziewięcioogoniastym . Dodany także został system ostatecznej decyzji, dzięki któremu gracze mogą wpływać na poziom trudności walki.

Rozwój

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 zostało po raz pierwszy zapowiedziane przez NAMCO BANDAI w czerwcu 2012 roku w Magazynie „Weekly Shonen Jump Manga”. Yusuke Sasuki z Namco Bandai obiecał rozwój Systemu Opowieści oraz Systemu Walki. Inny przedstawiciel firmy obiecał także dodanie epickich bitew z bossami. 28 października zostało ogłoszone wydanie kart, plakatów itd. inspirowanych grą. 4 stycznia 2013 Hiroshi Matsuyama ogłosił, że będzie około 80 grywalnych postaci.

Niekanoniczne zakończenie

Ponieważ wojna trwa nadal w anime i mandze, w grze zostało ukazane niekanoniczne zakończenie. Pokonany Tobi, Madara i Kabuto wycofują się, dając Zjednoczonym Siłom Shinobi możliwość wygrania Wojny. Po wygranej, shinobi wracają do swoich wiosek, podczas gdy Kage dyskutują nad możliwością wysunięcia pokojowego paktu między ich wioskami a grupą Tobiego. Naruto otrzymuje gratulacje za pokonanie Tobiego.

Grywalne postacie

Tylko pomocnicy

Bossowie

Prolog

Rozdział 1

Rozdział 2

Rozdział 4

  • Dziewięcioogoniasty

Rozdział 6

Rozdział 7

Rozdział 8

Ostatni Rozdział

Ciekawostki

  • Hiroshi Matsuyama, prezes Cyberconnect2 stwierdził w wywiadzie, że w grze nie pojawią się postacie z I części gry. Jednak takie postacie jak Rock Lee, Sasuke czy Naruto pojawia się w wersji genina. Hiroshi miał najpewniej na myśli, że większość postaci z I nie pojawi się w III części np. Tenten.

Linki zewnętrzne

marzec 5, 2013 +
kwiecień 18, 2013 +
ナルト- 疾風伝ナルティメットストーム3 +
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3 +  oraz nazwy::Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3 +
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3 +, ナルト- 疾風伝ナルティメットストーム3 +  oraz Naruto Shippūden: Narutimetto Sutōmu 3 +
Naruto Shippūden: Narutimetto Sutōmu 3 +
Xbox 360 +  oraz PlayStation 3 +