FANDOM

Tenka hina

Denka i Hina - dwa koty ninja

Ninneko lub Ninbyō (忍猫; dosł. „Koty Ninja”)[1] są w stanie pracować z ninja dzięki swoim wyostrzonym zmysłom i niezwykłej zwinności.

Większość ninneko mieszka w zamku, który znajduje się w dzielnicy nieba i nie posiadają powiązań z żadnym krajem lub wioską Shinobi, choć niektóre zostały pokazane nosząc opaskę ze znakiem kanji oznaczającym prawda lub szczerość (, Makoto) napisanym w taki sposób jak mają ukryte wioski.

Umiejętności

W odróżnieniu od większości zwierząt, ninneko są zdolne do wykonywania technik. Ninneko wykazały również możliwość użycia przepływ czakry przez swoje pazury, co czyni je jedynym gatunkiem zwierząt zdolnym, by użyć tej umiejętności.

Ninneko głównie używają taijutsu ze względu na ich elastyczne ciała, które dają im wielką prędkość, oraz ich pazury, które mogą działać jako naturalna broń. Nekomata wykazał zdolność użycia genjutsu, co czyniąc go jedynym znanym ninneko, który jest w stanie to zrobić.

Bakaneko

Bakaneko (化け猫, Potworne Koty) to duże koty, które mają rozdzielony ogon, dający wygląd dwóch. Są one znacznie większe i silniejsze niż normalne koty. Sposób przemiany z kota w Bakeneko jest nieznany.

Znane Ninneko

Ciekawostki

  • Sakura Haruno zauważyła, że ninneko mogą zostać pokonane przez rzucanie na nie wody z powodu ich obawy przed zmoczeniem.

Źródła

  1. Trzeci Databook, strona 129