FANDOM

Nowy trójstronny impas (新たなる三竦み, Aratanaru Sansukumi) jest 374. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Sai wspomina, że muszą przedrzeć się przez te największe części Dziesięcioogoniastego i zaatakować jego główne ciało, oprócz tego powinni zająć się również leczeniem tych z pierwszej linii frontu. Po tych słowach Naruto, Sasuke i Sakura przyzywają odpowiednio: Gamakichiego, Aodę oraz Katsuyu, uważając, że będzie to najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji. Trzeci wspomina swoich uczniów i porównuje Drużynę 7 do trójki legendarnych sanninów. Naruto wykonuje skok omijając większe części Dziesięcioogoniastego i jednocześnie odpiera ataki. W tym czasie Sakura zajmuje się leczeniem rannych shinobi, Shizune przygląda się jej i w milczeniu chwali jej umiejętności. Tymczasem Sasuke z łatwością prześlizguje się między przeciwnikami oraz przygotowuje strzałę Susanoo do ataku, Naruto używa z kolei Rasenshurikena. Naruto wspomina trening z Yamato, który opowiedział mu o tym, że jego czakra jest kompatybilna z czakrą Sasuke, jednak zauważa, że wiatr nie tylko może poradzić sobie z błyskawicą, ale także wzmacnia ogień. W wyniku połączenia techniki uwolnienia wiatru Naruto z techniką uwolnienia płomieni Sasuke powstała spiralna masa czarnych płomieni, która uderzyła bestię zadając jej ogromne obrażenia. Oprócz tego, jej ciało zaczęło palić się płomieniami Amaterasu. Sakura widząc to, stara się dopingować swych kolegów. W tym czasie, Orochimaru, Karin oraz Suigetsu docierają do Kage, którzy są ciężko ranni po walce z Madarą. Katsuyu widząc Orochimaru zwraca się do niego, grożąc mu, że jeśli się zbliży, zaatakuje go przy użyciu swojego kwasu. Jednak w końcu postanawia mu zaufać i pozwala zbliżyć się do Tsunade, którą decydują się uleczyć jako pierwszą, by ta mogła skuteczniej pomóc pozostałym rannym. Następnie dwójka sanninów wspomina czasy wojny. Nieco później Katsuyu pyta Tsunade czy życzy sobie, by zdać jej raport z pola walki. Piąta z zaskoczeniem pyta, jakim cudem znalazła się na froncie, po czym domyśla się, że to Sakura ją przyzwała.

Ciekawostki

  • W tym odcinku możemy doszukać się pewnej niekonsekwencji. Jiraiya stwierdził, że tylko dwa razy był w obliczu śmierci, jednak w retrospekcji widzimy, że Orochimaru jest bliski zabicia poważnie rannego Jiraiyi.