FANDOM

Protoplasta (祖たるもの, Sotarumono) jest 594. rozdziałem mangi Naruto.

Opis

Podczas analizowania sytuacji przed nimi, Tobi mówi shinobim, by oglądali jak Dziesięcioogoniasty zostaje wskrzeszony, a wraz z tym rozpoczęcie upadku świata. Zmieszani fatkem, że Tobi może to zrobić, Kakashi zauważa, że ta wojna miała na celu zapobiegnięciu, by Akatsuki posiadło Ośmio i Dziewięcioogoniastego i że względu na to, że ciągle posiadają te bestie po swojej stronie, zastanawia się czy Tobi kłamał. Jednakże odwołując się do faktu, że użyli klonu stworzonego z jego czakry podczas walki z Taką, Gyūki przypomina B i pozostałym, że Akatsuki właściwie może mieć jego czakrę. Kurama wtedy zauważa, że jego czakra była również obecna w Benihisago i Kohaku no Jōhei, które Demoniczna Statua Zewnętrznej Ścieżki zjadła i prosi Naruto, by zamienili się miejscami, by mógł wyjaśnić to innym. Gdy lis wyjaśnia historię stojącą za Cennymi Narzędziami Mędrca Sześciu Ścieżek, Złotym i Srebrnym Braćmi i jak weszli w posiadanie jego czakry, Kakashi potwierdza historię bestii dzięki wywiadowi otrzymanemu wcześniej z kwater głównych. Wraz z tym, Kakashi mówi, że chciałby coś zrobić zanim bestia zostałaby wskrzeszona, na co Tobi odpowiada, że z powodu tego, że Kakashi zawsze mówi co myśli jego życia jest pełne goryczy, prowadząc do zapytania przez Guya kim właściwie jest, ale ten po prostu odpowiada, że nie ma sensu mu tego mówić, gdyż Guy nie ma pamięci do twarzy. Wtrącając się, Kurama mówi im, że jest tak jak mówi Kakashi, tylko teraz mają czas, by zrobić coś w tej sytuacji, gdyż Mędrzec Sześciu Ścieżek powiedział im, że wskrzeszenie Dziesięcioogoniastego sygnalizuje koniec świata. Odpowiadając na zapytanie Naruto o mocy Dziesięcioogoniastego, Kurama mówi im o potędze bestii i o fakcie, że wśród swoich wszystkich imion był znany również jako protoplasta wszystkiego co istnieje na świecie. Wtedy Kurama mówi też, że walcząc sam na sam nie ma żadnych szans z bestią, ale jest możliwe jej pokonanie, gdyż Tobi nie posiada całej czakry jego i Ośmioogoniastego. Tobi jednakże odrzuca to stwierdzenie, gdyż potrzebuje bestii tylko po, by rzucić Nieskończone Tsukuyomi na świat. Zamieniając się z Kuramą, Naruto deklaruje swoje marzenia Tobiemu z Guyem, Kakashim i nawet B — który przedstawia swój fetysz do piersi kobiet w średnim wieku ku wielkim szoku Ośmioogoniastego — popierających go. Gdy Tobi rozpoczyna kolejną przemowę, Naruto wchodzi w Tryb Czakry Dziewięcioogoniastego i usiłuje uderzyć Rasenganem z wielką prędkością na statuę, ale Tobi blokuje to ze swoim gunbaiem, skłaniając Naruto do stwierdzenia, że wydaje się, iż musi najpierw zerwać maskę Tobiego. Tobi odpowiada zauważając, że istnieje jedna rzecz, z którą nie może się rozstać i nie pozwoli im dotknąć statuy.