FANDOM

Przysięga Naruto (ナルトの誓い, Naruto no Chikai) jest 242. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Kiedy Chōjūrō płynie na spotkanie z posłańcami z Iwagakure, postanawia iść przodem sam, ze względu że statek płynie wolno. Naruto i jego grupa zatrzymują się na jednej z mniejszych wysp u wybrzeży Kraju Wody w celu uzupełnienia zapasów prosto do Kraju Błyskawic. Naruto wymyka się, by coś zjeść. Akatsuchi jest wysłany przez Tsuchikage na tę samą wyspę co Chōjūrō i Naruto, a towarzyszy mu Kurotsuchi. Ninja z Iwa zostali zaatakowani przez paru shinobi z Kirigakure prowadzonych przez Ganryū. Dochodzi do walki i Akatsuchi zostaje ranny. Naruto i Chōjūrō chcą powstrzymać walkę, zespół Ganryū wycofuje się ze względu na Chōjūrō. Chōjūrō stwierdza, że by wyleczyć Akatsuchiego potrzeba medycznego ninja. Chōjūrō opowiada Kurotsuchi, że Ganryū sprzeciwia się Zjednoczonym Siłom Shinobi i że był jedynym ocalałym z pewnej tragedii.

Kurotsuchi postanawia zabić Ganryū, zanim on zabije ją, lecz w podróży przeszkadza jej Naruto. Później Kurotsuchi rzuca się z mieczem na niego, ale Naruto go blokuje i zostaje ranny. Ganryū zgadza się, aby Naruto spełniał pokój. Chōjūrō przybywa z innymi shinobi z Kirigakure i mówi, żeby Ganryū się poddał bez oporu. Kurotsuchi pyta się Chōjūrō, co z Akatsuchim, a on odpowiada, że zajął się nim już medyczny ninja. Chōjūrō informuje, Ganryū, że Tsuchikage wysłał posłańców, aby przeprosić ich za tragedię, w której zabili jego przyjaciół.