FANDOM

Transformacja Mędrca (仙人化, Senninka) to metoda uzyskania Trybu Mędrca[1] wykorzystująca reakcję ciała, którą posiadali członkowie klanu Jūgo. Dzięki odsłonięciu specjalnych płynów ustrojowych na energię naturalną uzyskują zwiększone zdolności fizyczne i zdolność do wykonywania różnych ruchów zmieniających sylwetkę.

Użycie

Ta transformacja jest wielopłaszczyznową zdolnością, która umożliwia począwszy od tworzenia różnych dodatkowych elementów ciała podobnych do broni, wchłaniania innych ludzi, a także ogólnego wzrostu możliwości fizycznych, takich jak siła, szybkość, wytrzymałość, refleksy, postrzeganie, wraz ze zwiększoną mocą technik. Po przekształceniu, wspólne cechy obejmują oczy z żółtawymi tęczówkami i czarną twardówką, zmieniony kolor skóry i dłuższe włosy (zmiana koloru włosów może wystąpić u niektórych użytkowników).

Warianty

  • W eksperymentach prowadzonych przez Orochimaru, ta umiejętność jest określana "Transformacją Przeklętej Pieczęci" (呪印化, Juinka). Użytkownik Transformacji Mędrca może przeszczepić fragmenty swojego ciała do każdego kompatybilnego nawet w ciężkim stanie, jednak powoduje to że ciało użytkownika kurczy się.[2]
  • Kabuto Yakushi używa tej transformacji by wejść w Tryb Mędrca.
  • Mitsuki może użyć tej zdolności podświadomie, aby wejść w Tryb Mędrca.

Ciekawostki

  • Termin "Transformacja Mędrca" (仙人化, Senninka) odnosi się także do transformacji w jinchūriki Dziesięcioogoniastego.[3]
  • Gdy Orochimaru odkrył Jaskinie Ryūchi i nauczył się formować czakrę senjutsu, nie był w stanie używać Transformacji Mędrca do wejścia w Tryb Mędrca, ponieważ brakowało mu kompatybilnego ciała.[4]

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 265
  2. Naruto rozdział 413, strona 15
  3. Naruto rozdział 667
  4. Naruto rozdział 579