FANDOM

Sześć Ścieżek (六道, Rikudō) jest to termin używany w uniwersum Naruto. Jego głębsze znaczenie jest obecnie nieznane, ale wydaje się połączone z Uwolnieniem Yin-Yang. Określenie to stosuje się w następujących sytuacjach:

Pseudonimy

  • Mędrzec Sześciu Ścieżek (六道仙人, Rikudō Sennin) — Hagoromo Ōtsutsuki fundator Ninshū.
  • Drugi Sześciu Ścieżek (二人目の六道, Futarime no Rikudō) — Obito Uchiha nazwał tak siebie działając pod imieniem Madary.
  • Trzeci Sześciu Ścieżek (三人目の六道, Sanninme no Rikudō) — Nagato został tak nazwany jako trzeci posiadacz Rinnegana przez Obito.
  • Mędrzec Sześciu Ścieżek (六道の神仙, Rikudō no Shinsen) — Hagoromo Ōtsutsuki jest tak nazwany w Czwartym Databooku.[1]

Techniki

Czakra

  • Czakra Sześciu Ścieżek (六道のチャクラ, Rikudō no Chakura) — specjalna czakra, która pozwala użytkownikowi latać.
  • Czakra Mędrca Sześciu Ścieżek (六道の仙人チャクラ, Rikudō no Sennin Chakura) — ta czakra została użyta przez Naruto do stworzenia Prętów Sześciu Ścieżek.

Moce

Inne Przypadki

  • Mówiąc Tobiemu o Kuchiyose: Edo Tensei, Kabuto Yakushi użył terminu Ból Sześciu Ścieżek (六道ペイン達, Rikudō Pein-tachi) odnosząc się do sześciu ciał użytych przez Nagato do walki z Jiraiyą.
  • Po walce Naruto i Kuramy na Żółwiej Wyspie, Kurama zostaje zapieczętowany przez Pieczęć Torii i czyni aluzję do Sześciu Ścieżek, ale pozostawia to niedokończone.

Źródła

  1. Czwarty Databook, Strona 70
  2. Naruto rozdział 520, strona 15