FANDOM

Tenseigan (転生眼; dosł. „Oko Odrodzenia”) to potężne dōjutsu używane przez Klan Ōtsutsuki.

Przeszłość

Przez tysiąc lat, potomkowie Hamury pieczętowali swoje oczy w ołtarzu Tenseigan, gromadząc ogromną moc w postaci gigantycznej kuli. Ustalając, że ludzie po tysiącu lat nadal będą wykorzystywać swoją czakrę do czynienia zła postanawiają uwolnić nagromadzoną moc by ich zniszczyć.

Z uwagi na pieczętowanie oczu w tym klanie, Toneri Ōtsutsuki urodził się bez oczu. Jako ostatni ocalały z klanu Ōtsutsuki, doszedł do wniosku, że ludzkość faktycznie używa czakry do złych celów i postanowił spełnić śluby swojego klanu i zniszczyć ludzkość przez zderzenie księżyca z Ziemią. Jednak Toneri nie posiada oczu od urodzenia dlatego postanawia ukraść od Hanabi Hyūga Byakugana przez porwanie dziedziczki. Po wszczepieniu sobie oczu i poprzez połączenie ich z mocą niezliczonych pokoleń zapieczętowanych Byakuganów poświęconych przez klan Ōtsutsuki, Toneri budzi Tenseigan.

Umiejętności

Tenseigan pozwala użytkownikowi na kontrolowanie przyciągających i odpychających sił i korzystać z Trybu Czakry Oka Odrodzenia.

Ciekawostki

  • Tenseigan zostaje przebudzony przez połączenie dwóch linii krwi Hamury, Ōtsutsuki i Hyūga w sposób podobny do przebudzenia Rinnegana Hagoromo przez połączenie czakry jego dwóch potomków.

Źródła

  1. Retsu no Sho, strony 19, 21