FANDOM

Tragiczna noc (惨劇の夜, Sangeki no Yoru) jest 359. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Wraz z rosnącą liczbą zadań, Danzō powołuje Itachiego na kapitana Anbu. Koharu oraz Homura wyrażają swoje wątpliwości dotyczące awansu młodego Uchihy. Kakashi ostrzega Itachiego, by ten nie mieszał się w sprawy polityczne z osobami wyższej rangi. Itachi dziękuje Kakashiemu za jego pomoc w ostatnich dwóch latach. Po treningu, Tenzō zwraca się do Kakashiego oraz stwierdza, że mimo zdolności Itachiego, taki awans to coś niespotykanego. Nagle pojawia się Yūgao, która informuje ich o wymianie w drużynie. Tymczasem Itachi ostrzega Danzō o zachowaniu klanu. Uchiha są coraz bardziej niezadowoleni z działań Konohagakure. W międzyczasie, Hiruzen Sarutobi informuje Kakashiego o tym, że intruzowi udało się przedrzeć do wioski. W dzielnicy klanu Uchiha pojawia się zamaskowany mężczyzna, który wydaje się badać skałę, po czym oddala się przy użyciu ninjutsu czasoprzestrzennego. Następnie Guy przygląda się uczniom akademii, po czym zjawia się Kakashi, który prosi go, by ten poszedł z nim. Obaj udają się na spacer po dzielnicy klanu Uchiha, gdzie Kakashi zauważa zmiany w zachowaniu członków tego klanu. Miał wrażenie, że nie chcą, by wchodził tam ktoś z zewnątrz. Itachi informuje swego przełożonego, że klan Uchiha planuje wszcząć bunt przeciwko wiosce. Następnie młody Uchiha prosi zamaskowanego mężczyznę o pomoc w unicestwieniu klanu. Anbu podjęło decyzję, że za późno na zapobiegnięcie wybuchowi buntu, dlatego zadaniem Itachiego było wybić cały klan Uchiha. Ostrzegł on jednak Danzō przed wyrządzeniem jakiejkolwiek krzywdy jego młodszemu bratu. Jeśli coś by mu się stało, zagroził wyciekiem informacji do każdej z wrogiej nacji. Przed wyjazdem prosi o tajne spotkanie z Trzecim, którego informuje o swoich planach na przyszłość. Hiruzen postanawia nie zmieniać sekretnego kodu bariery, w ten sposób Itachi w każdej chwili może wejść do wioski, gdyby obawiał się o dobro swego młodszego brata. Wkrótce Kakashi dowiaduje się o tym, że jego czas w Anbu dobiegł końca. Od teraz będzie on prowadził młodych shinobi.

Ciekawostki

  • W jednej ze scen widzimy studenta akademii z herbem klanu Uchiha na plecach, pomimo tego, że dzieje się to już po masakrze klanu Uchiha.