FANDOM

Tsuchikage hat

Kapelusz Tsuchikage.

Tsuchikage (土 影; dosł. „Cień Ziemi”) jest Kage z Iwagakure, tytuł, którym obdarza się lidera wioski. Tsuchikage jest ogółem uważany za najsilniejszego shinobi w wiosce. Ninja z Iwy słuchają każdego rozkazu Tsuchikage bez żadnych wyjątków. Z upływem czasu, Iwagakure zdobyła złą reputację za krętackie taktyki, które ich Tsuchikage stosował poprzez wykorzystywanie przymierzy, nawet w czasach pokoju. Tsuchikage zamieszkuje najwyższy budynek w Iwie: budowlę z kamienia, posiadającą dach w kształcie stożka, posiadająca znak kanji Tsuchi (; dosł. „Ziemia”).

Lista Tsuchikage

Pierwszy Tsuchikage

Shodai Tsuchikage1

Ishikawa, Pierwszy Tsuchikage.

Główny artykuł: Ishikawa Ishikawa (イシカワ, Ishikawa) był Pierwszym Tsuchikage (初代土影, Shodai Tsuchikage; dosł. „Pierwszy Cień Ziemi”), który założył Iwagakure w Kraju Ziemi. W anime, zostało powiedziane, że był on członkiem klanu Kamizuru.[1]

Drugi Tsuchikage

Mū

Mū, Drugi Tsuchikage.

Główny artykuł: (, ) był Drugim Tsuchikage (二代目土影, Nidaime Tsuchikage; dosł. „Drugi Cień Ziemi”) Iwagakure.[2]

Trzeci Tsuchikage

Ōnoki

Ōnoki, Trzeci Tsuchikage.

Główny artykuł: Ōnoki Ōnoki (オオノキ, Ōnoki) znany również jako Ōnoki Dwóch Alternatyw (両天秤のオオノキ, Ryōtenbin no Ōnoki) był Trzecim Tsuchikage (三代目土影, Sandaime Tsuchikage; dosł. „Trzeci Cień Ziemi”) Iwagakure.[3]

Czwarta Tsuchikage

Fourth Tsuchikage

Kurotsuchi, Czwarta Tsuchikage.

Główny artykuł: Kurotsuchi Kurotsuchi (黒ツチ, Kurotsuchi) jest kunoichi z Iwagakure, wnuczką Trzeciego Tsuchikage oraz potomkinią Pierwszego Tsuchikage. Lata później, podążyła ich śladem poprzez zdobycie tytułu Czwartej Tsuchikage (四代目土影, Yondaime Tsuchikage; dosł. „Czwarty Cień Ziemi”).

Ciekawostki

  • Pierwszy Tsuchikage był dziadkiem Trzeciego Tsuchikage, a Trzeci Tsuchikage jest dziadkiem Czwartej.

Źródło

  1. Naruto; odcinek 150
  2. Naruto; Rozdział 525, strona 1
  3. Naruto — Second Fanbook