FANDOM

Uwolnienie Drewna (木遁, Mokuton; polski dubbing „Styl Drewna”) — techniki łączenia czakry natury ziemi i wody do tworzenia drzewa. Techniki drewna mogą być używane z każdego miejsca, w tym ciała użytkownika, jako że czakra użytkownika jest w stanie dosłownie przekształcić się w źródło życia. Drewno jest powszechnie powiązane z pieczęcią węża. Hashirama Senju był jedynym użytkownikiem tej umiejętności, gdyż świadczy o tym fakt, że żaden z jego krewnych, jak wykazano nie był w stanie posługiwać się Mokutonem. Jego zdolność do korzystania z tych technik była jednym z powodów, dla których to on otrzymał tytuł Pierwszego Hokage, i z Mokuton Hijutsu: Jukai Kōtan był w stanie stworzyć drzewa, które służyły jako podstawa Konohagakure. Ta technika pozwoliła mu całkowicie zmienić bitwy na swoją korzyść.

Orochimaru, w jego dążeniu do zdobycia zdolności Pierwszego Hokage, wstrzykuje jego DNA do sześćdziesięciu badanych, a obecnie z sześćdziesięciu tylko Yamato przeżył. To dało Yamato możliwość korzystania z Mokutonu. Jednak nie opanował go tak mistrzowsko jak Pierwszy. Orochimaru także przeprowadził podobną procedurę na Danzō Shimurze przez wszczepienie komórek Pierwszego w prawe ramię. Podczas, gdy Danzō mógł wykorzystywać tę moc na poziomie zbliżonym do Yamato, to wydaje się ona bardziej wysysać czakrę w użyciu, co powoduje że Danzō unika stosowania go w miarę możliwości. Jak stwierdził Tobi , kompetencje pierwszego nie są tak łatwe do kontroli, a gdy Danzō był na skraju śmierci, komórki w ręce wpadły w szał, próbując połknąć go całego przez przekształcenie go w drzewo.

Związane z Mokutonem jest Hokage-Shiki Jijun Jutsu — Kakuan Nitten Suishu. Ta technika daje pieczęć „siedzieć” () na prawej ręce użytkownika, które mogą hamować wpływy ogoniastej bestii na jego gospodarza. Polega to na produkcji drewnianych smoków z tego powodu, że przywiązują do gospodarza i czakra ogoniastych bestii się cofa. Naszyjnik Pierwszego Hokage jest wspomagany w tej technice w egzekucji, ale jej dokładny cel był niejasny. Po tym jak Naruto zniszczył naszyjnik, Yamato stwierdził, że nie może już dłużej tłumić wpływów Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa.