Wróg czy przyjaciel? Pustynny łowca głów (敵か味方か!?荒野の賞金稼ぎ, Teki ka Mikata ka!? Kōya no Shōkinkasegi) jest 159. odcinkiem anime Naruto.

Opis

Kiba, Hinata i Akamaru dostają kolejną misję (Shino jest na innej misji). Ich zadaniem jest złapać złodziejaszka Gosunkugi, który ukradł Misogi (narzędzie do wytwarzania własnego odbicia) feudalnego pana z Kraju Herbaty. Jest to misja rangi D i ani Kiba ani Naruto nie są z tego powodu zadowoleni, gdyż uważają, że nie będą mogli wykazać się pełnią swoich umiejętności. Z tegoż to powodu na samym początku odcinka widzimy piknik, gdzie bohaterowie zajadają się kanapkami w kształcie głowy Naruto. Genini wyruszają do Kraju Kamieni, gdzie aktualnie ma przebywać zbieg. Gdy się tam zjawiają, ich oczom ukazuje się niezbyt przyjazny widok, chociaż i to mało powiedziane. Mieszkańcy zdają się być tam wrogo nastawieni. Naruto, Hinata i Kiba wchodzą do jednej z knajp mając nadzieję dowiedzieć się tam czegoś o poszukiwanym. Są zmuszeni coś zamówić, jednak okazuje się że ani ramen ani cheeseburgera nie ma, a w dodatku jeden z bandziorów chce zabrać Naruto pieniądze. Otyły rabuś zostaje pokonany przez jedynego, wydaje się przyjaźnie nastawionego człowieka. Mówi on, że pokonany jest poszukiwany, a sam zamawia mleko, które podaje Akamaru i wychodzi. Zafascynowany Naruto biegnie za nim. Nieznajomy przedstawia się jako Sazanami - łowca głów. Okazuje się, że ścigają tego samego człowieka, oraz że jest on odpowiedzialny za wiele morderstw, a nie jak myśleli na początku, za zwykłą kradzież. Udaje, że zawiera z geninami sojusz (obiecując im ramen, którego tam nie ma) i zabiera z dala od miasta. Tam niespodziewanie ich atakuje i pokonuje. Pierwotnie chciał ich zabić, ale poprzestaje na pozbawieniu ich przytomności. Sam rusza za przestępcą, niestety wpada w pułapkę, zostaje pokonany i poważnie ranny. Ostatecznie ratuje go Naruto strasząc wroga swoimi klonami. Zabierają Sazanami do chatki i tam Hinata opatruje jego rany. Na samym końcu odcinka, atakuje ich człowiek siedzący wcześniej w barze, jednak ucieka widząc Naruto i Kibę. Gubi ogłoszenie z poszukiwanym przestępcą.

Naruto +
listopad 9, 2005 +
敵か味方か!?荒野の賞金稼ぎ +
Wróg czy przyjaciel? Pustynny łowca głów +
Wróg czy przyjaciel? Pustynny łowca głów +, 敵か味方か!?荒野の賞金稼ぎ +  oraz Teki ka Mikata ka!? Kōya no Shōkinkasegi +
Teki ka Mikata ka!? Kōya no Shōkinkasegi +