Bu teknik, standart Gölge Klonu Tekniği'nin daha büyük ölçekli versiyonudur. İki teknik arasında  yaratılan klonların sayısı harici elle tutulur bir fark yoktur. Tek bir gölge klonu yaratmak bile kullanıcının çakrasının yarısını gerektireceği için sadece jōninler için güvenlidir. Çoklu Gölge Klonu Tekniği ile çok fazla çakra harcadığı için Hokagelerden başka birinin tekniği kullanmamasına karar verildi. Bu sebeple Birinci Hokage tekniği yasak olarak bildirdi ve onu Mühür Parşömenleri'nin arasına sakladı. Naruto Uzumaki, çok fazla çakraya erişebildiğinden dolayı bu kuralın birkaç istisnasından biridir.

Standart Gölge Klonu Tekniği ile Çoklu Gölge Klonu Tekniği arasında klonların sayısı dışında bir fark yoktur. Ortalama kullanıcılar beşten fazla gölge klonu yapamazken Naruto düzinelerce, yüzlerce hatta bazen binlerce gölge klonu yapabilir. Naruto Shinden: Ebeveyn ve Çocuk Günü'nde Naruto Çoklu Gölge Klonu Tekniği'ni kullansa bile çok yorgun olduğu için sadece iki gölge klonu yaratabilir. Naruto bile bazen iki tekniği ayıramaz, kaç klon yaratabileceğine bakmaksızın "Gölge Klonu Tekniği" der.

Az sayıdaki klonlar da çeşitli şekillerde faydalı olabilirken bu teknikle yaratılan çok sayıda klon neredeyse sadece hücum amacıyla kullanılır ve her yönden sayısız saldırıda bulunarak rakipleri ezer geçer. Naruto Rüzgar Tipi: Rasengan'ı öğrenirken Çoklu Gölge Klonu Tekniği'ni kullanarak yılların eğitimini birkaç günde öğrenir.

Önemsiz Bilgiler

  • Başlangıç-Dalgalar Ülkesi'nde Kakashi Gatō'nun adamlarını yenmek için yeterli çakraya sahip olmadığını söyledi. Buna rağmen Çoklu Gölge Klonu Tekniği'nin "Kakashi Versiyonu"nu  (カカシVer.) yaparak kendisinin düzinelerce kopyasını yaratıp Gatō'nun adamlarını korkutup kaçırdı.
  • Kakashi Hiden'de Naruto yeni bir kol beklerken tek el mührü ile gölge klonları yarattı: Sol elinin baş ve işaret parmaklarını kullanarak bir haç oluşturdu.
  • Animede Boruto Uzumaki, sınıf arkadaşlarının kendisine dönüşmesini sağlayıp Çoklu Gölge Klon Tekniği'ni kullanabiliyormuş gibi yaptı.
    • Boruto daha sonra Shinobi Eldiveni kullanarak Çoklu Gölge Klonu Tekniği'ni kullandı.