Ōtsutsuki Klanı (大筒木一族, Ōtsutsuki Ichizoku) gökten gelen varlıkların (天津人, amatsubito) antik klanıdır. Bin yıl önce klan üyelerinden birinin Dünya'ya inmesinden sonra, Ōtsutsuki Klanı tüm dünya üzerinde kalıcı bir etki bırakmaya başladı ve böylece shinobi çağı başlamış oldu.

Geçmişi

Sayısız çağdır Ōtsutsuki Klanı On Kuyruk fidesini dikmek için  boyutlar arasında seyahat ediyordu. Fide dikildikten sonra  kökleri ile çevresindeki çakrayı çekmek için gezegene yayılan bir Tanrı Ağacı haline geldi ve her şeyin ölmesine neden oldu, Ōtsutsuki'nin gelişip güç kazanması ve uzun ömürlü olması için bir meyve verdi. Meyve hasat edildikten sonra artık o gezegene ihtiyaç kalmadığı için işlemi tekrarlamak için başka bir yer aramaya başladılar.

Kaguya'nın topladığı Beyaz Zetsu Ordusu

Bin yıl önce klan Isshiki ve Kaguya'yı Dünya'ya çakra ağacının meyvesinden toplamaya gönderildi. Bunun yerine Kaguya yok etmek istediği gezegen için bir bağ geliştirdi; Ortağı Isshiki'yi ölüme terk ederek ona ihanet etti. Çaresizlik içinde kalan Isshiki, Sukunahikona kullanarak kendi vücudunun boyunu küçülttü ve Jigen'in vücuduna girdi. Bu arada Kaguya çakra meyvesini kendi başına tüketti ve tanrısal gücünü insanlığın sürekli savaşını Sonsuz Tsukuyomi ile durdurmak kullandı, bu da başlangıçta iyiliksever ve barışçıl bir tanrı olarak görülmesine neden oldu. Çakra meyvesini klanının isteği dışında yemesinin sonucu olarak tutsak ettiği Sonsuz Tsukuyomi kurbanlarını Beyaz Zetsu Ordusu'na dönüştürdü. Bu eyleminden dolayı Ōtsutsuki tarafından hain ilan edildi ve insanlar onu iblis olarak görmeye başladı.

Kaguya zamanla ikiz oğulları Hamura ve Hagaromo'yu doğurdu. Her ikisi de kendi çakraları ile doğmuştu. Daha sonra Kaguya tüm çakralara sahip olma arzusu tarafından yönlendirildiğini fark etti ve kendi oğullarına sırtını döndü. Onların çakralarını absorbe etmek için bir plan tasarladıklarından sonra Dünya'nın Tanrı Ağacı ile bütünleşerek On Kuyruk'a dönüştü. Hamura ve Hagaromo canavarı Altı-Yol Chibaku Tensei ile yendiler ve bu Ay'ın yaratılmasına neden oldu. On Kuyruk'un çakrası Hagaromo'ya mühürlendi. Kaguya, mühürlenmeden önce Siyah Zetsu'yu yarattı ve onu kendisini diriltmenin bir yolunu bulmak ile görevlendirdi. Hagaromo klanın liderliğini  Hamura'ya bırakarak Şeytani Heykel'in koruyuculuğunu üstlendi. Hagaromo ve kardeşinin soyu Dünya'da kalmaya devam etti, Hyūga Klanı Byakugan'ı onlardan miras aldı ve Hamura Tenseigan'ın gücünü kullanarak düzeni  ve istikrarı koruyarak aya göç etti.

Çakranın dünyadaki her şeyi birbirine bağlayan bir güç olduğuna inanan Hagaromo, ninshū olarak bilinen öğretilerini yaymak için yola çıktı. Hayatının sonlarına doğru Hagaromo, çakrasını dokuz tane kuyruklu canavarlara böldü. Bu yolla Kaguya'nın On Kuyruk aracılığıyla tekrar reenkarne olmayacağını düşündü. Ölmeden önce büyük oğlu Indra'yı es geçerek barışı koruma görevini küçük oğlu Asura'ya emanet etti. Siyah Zetsu, Indra'nın Asura'ya olan kıskançlığını manipüle ederek kardeşler arasındaki bu çatışmanın sonraki nesillere de aktarılmasına sebep oldu. Hayatının kalanını Dünya'yı izlemek ile geçiren Hamura, ölmeden önce insanlığı inceleme görevini diğer göksel Ōtsutsuki Klanı üyelerine bıraktı. Daha sonra Ay halkı Hamura'nın Tenseigan'ını bir hazine gibi sakladı ve onu bir dini nesne gibi sakladılar.

Ay'ın ana ailesi yan aile tarafından yenildi.

Geçen bin yılda Ay'da yan aile Hamura'nın göksel kararnamesini yanlış yorumladı. Onlar Hagaromo'nun torunlarının Dünya'yı yok edeceğine inandılar. Ana aile, bu farklı yorumları nedeniyle yan aileye savaş açtı ve yan aile Tenseigan kullanarak ana aileyi yendi. Dünya'da Senju, Uzumaki, Uchiha, Hyūga ve Kaguya Klanları gibi Ōtsutsuki'nin soyundan gelen insanlar, Indra'nın icat ettiği ninjutsuyu kullanarak shinobi dünyasını şekillendirdiler.

On Kuyruk'un yenilgisinden bin yıl sonra Ay'ın yan ailesinden sadece Toneri kalmıştı. Toneri, Şeytani Heykel'in çalındığını ve Dördüncü Shinobi Dünya Savaşı sırasında  On Kuyruk'un yeniden canlandırıldığını fark etti. Bu olay Kaguya'nın da geçici olarak yeniden canlanmasına sebep oldu ancak Asura ve Indra'nın reenkarnasyonları tarafından Kaguya yeniden mühürlendi. İki yıl sonra klanı shinobilerin ve Dünya'yı barışı yok edeceği sonucuna varınca Toneri, Hagaromo'nun dünyasını başarısızlık olarak görerek Hamura'nın yanlış yorumlanmış göksel kararnamesine yoğunlaşmaya başladı. Bir türlü Hyūga Klanı ile anlaşmaya varamayan Toneri, klanın varisini kaçırmaya ve onun Byakugan'ını çalıp Tenseigan'ı uyandırmaya karar verdi. Bu haraket Konohagakure'nin dikkatini çekti ve onun bu niyetini anlayıp onu durdurdular. Toneri Hamura'nın gerçek kararnamesini anladıktan sonra kendine Dünya'nın koruyucusu olarak Ay'da kalacağına söz verdi.

Momoshiki ve Kinshiki, Tanrı Ağaçları'nın meyvelerini topladı.

Yıllar sonra Yedinci Hokage'nin zamanında başka bir dünyadan Momoshiki ve Kinshiki, Kaguya'nın dünyasında bir anormallikler sezdi. Klanlarını bilgilendirmek ve araştırmak için görevlendirildiler. Fakat ne Kaguya'nın çakrasından ne de onun kaderinden haberdarlardı. Urashiki'nin gözüyle  Ay'daki Byakugan Prenses olayı da dahil olmak üzere her şeyi gördüler. Kaguya'nın Dünya'ya bağlılığından ve onlara karşı silahlanmasından dolayı ona bir rezalet ve hain gözüyle baktılar. Momoshiki ve Kinshiki yenik düştükten sonra Konoha dört adet klana ait harabe keşfetti. Daha sonra Konoha klanın planının Karasuki'yi kullanarak zamanda yolculuk yapıp Dokuz Kuyruk'un çakrasını çalmak olduğunu fark etti.

Isshiki'nin kontrolünde olan Jigen, Kara ile iş birliği yaparak genç bir On Kuyruk elde ederek Dünya'ya yeni bir Tanrı Ağacı ekmeyi planladılar. Planın detayları bilinmemekle beraber Isshiki'nin kontrol altına alacağı kişi olan Kawaki'yi, bu planda önemli bir rol oynuyor. Planlarında aslında bir zaman sınırı vardı fakat Kara, Momoshiki'nin ölmeden önce Boruto Uzumaki'yi kendi kontrolüne aldığını fark ettiklerinde bu süreyi sınırsız olarak uzattılar.

Dış Görünüş

Üç Klan üyesi

Orijinal klanın ana aile üyelerinin tümü beyaz soluk bir tene, beyaz/lavanta rengi gözlere, soluk mavi veya beyaz saçlara, asalet işareti olarak dairesel bir şekilde tıraşlanmış kaşlara ve boynuzları andıran çeşitli kahverengi çıkıntılara sahiplerdir. Biyolojileri insanlara onlarla üreyebilecek düzeyde yakındır. İnsan melezler de benzer çıkıntılara sahiptir ancak bu çıkıntılar daha az belirgin ve  derileriyle aynı renktedir.

Yetenekleri

Byakugan, klanın ana dōjutsusu

Amado, Ōtsutsukileri bir uzaylı parazit ırkı olarak tanımladı. Ōtsutsuki'nin enerjileri ve genetik bilgileri Çakra Meyveleri'nin içeriğine dayanıyordu. Momoshiki'ye göre Ōtsutsuki'nin en büyük becerisi Hagaromo ninshū kavramı ile insanlığa tanıtmadan önce sadece onlar için var olan çakra kullanma gücüydü.

Dördüncü Shinobi Dünya Savaşı sırasında aslında On Kuyruk çakrasına sahip olanlar ve hatta Kaguya'nın kendisi bile neredeyse tüm shinobi becerilerine karşı dayanıklıydı, sadece Hagaromo'nun Altı Yol çakrası kullanılabilerek mağlup edilebildi. Ōtsutsuki,  ölümlerinden sonra bile inanılmaz bir dirence sahipti: Hagaromo'nun ruhu o öldükten sonra bile bazı sorunları çözmeye yardımcı olabilmek için çakrasında yaşıyordu; Hamura'nın ruhu Hinata Hyūga'ya Toneri'yi durdurmanın yolunu söyledi. Indra ve Asura'nın çakraları da eski rekabetlerini çözmeyi denemek için onların torunlarında yeniden doğdu. Momoshiki'nin ruhu bedeni yenildikten sonra bir süre bozulmadan kalabildi ve bu sayede Boruto'ya son sözlerini söyleyebildi.

Ōtsutsuki'nin bu direnci  Kāma mührüyle daha da genişledi. Kāma mührü, klanın bir üyesi tarafından onu yenen kişiye ölümün eşiğinde iken verilirdi ve sonuç olarak o kişi çakralarının ve iradelerini mühür içinde muhafaza ederek Ōtsutsuki'nin kontrolüne girer. Kāma kullanıcısına çakra emme yeteneği ve  diğer benzersiz  Ōtsutsuki becerilerini verir. Ancak zamanla ölen klan üyesinin iradesi de kontrol ettiği kişinin  vücudunda görünür. Buna uyumsuz bir vücut, Ōtsutsuki'nin gücünü çok uzun süre idare edemezdi ancak mükemmel bir vücut söz konusu olduğunda, zamanla vücutları yendikleri Ōtsutsuki'ye benzer bir şekilde dönüşüm geçirirlerdi. Bu daha sonra mühürlü iradenin dönüşmüş vücudu ele geçirmesine ve kaybeden Ōtsutsuki'nin yeniden dirilip ev sahibinin kişiliğini silmesine izin verirdi.

Tüm Ōtsutsukiler bir yetenekle doğarlardı, Byakugan Tenseigan'ı uyandırma potansiyeline sahipti ve en yaygın olanıydı; Kaguya Rinne Sharingan'a ve  Shikotsumyaku'ya sahipti, Hagaromo ve Momoshiki önce Sharingan ve Mangekyō Sharingan'a, daha sonra da Rinnegan'a sahip olmuşlardı. Animede başka bir yetenek ise Asura'da görülen Tahta Tipi'ydi.

Klanın bir başka yeteneği ise muazzam bir enerjiye mal olmasına rağmen boyutlar arası hareket edebilmektir. Byakuganlarını Ay'da depolayarak Tenseigan'ı yaratıp Ay'ı kolonize etmeyi başardılar. Tenseigan'dan ışık, kendileri için yaşanılabilir bir ortam yaratmak için, ekipmanları için güç ve Ay'ın hareketlerini kontrol etme yeteneği  alırlar. Tenseigan'ı shinobilerin Kukla Tekniği'nin çok daha gelişmiş bir şekli olan otomatları kontrol etmek için de kullanırlar. Hamura ve Hagaromo hayattayken her biri çakra vermek ya da kısıtlamak için farklı mühürler kullandı.

Önemsiz Bilgiler

  • "Ōtsutsuki" (大筒木), "büyük bambu ağacı" anlamına gelir ve Şintoizmin günümüze kadar gelen en eski eser olan Kojiki'den türetilmiştir.
  • Ōtsutsuki Klanı'nın üyelerinin boynuzları tavşan kulaklarını sembolize eder, ay tavşanını çağrıştırarak ayla bağlantıyı ifade edilir. Ayrıca Kaguya, "Tavşan Tanrıçası"(卯 の 女神 , Usagi no Megami) olarak bilinir.
  • Klan iç savaşı sırasında ana ve yan aileler birbirlerinden ayrılmak için farklı semboller kullandı: Ana aile sekiz köşeli bir güneş ışığı kullanırken yan aile bir hilal ve güneş kullandı.
  • Dünya'daki birkaç klan harabesinde ve Karasuki'nin iç kısmına kazınmış bir desen bulunur, bu da

    Dünya'da kullanılan klan sembolü.

    Karasuki'nin bir çeşit mühürleme aracı olabileceğini gösterir.
  • Ay'daki klan üyeleri sağ omuzlarının üzerinden bir kuşak ile bağlanan arkasında çeşitli süslemeler olan bir kuşak ve shinobi sandaletleri giydiler. Savaşta ise bir örtü, yüzlerinin yarısını kaplayan bir maske, beyaz bir yelek mor kuşak, mor pantolon ve mor uzun kollu gömlek giydiler ve elleriyle ayaklarına bandaj taktılar. Komutanlar uzun elbiseler giydiler.
  • Hinata tüm klan tarafından "Byakugan Prensesi" olarak bilinir. ( 白眼 の 姫 , Byakugan no Hime , Tam anlamıyla: Beyaz Göz Prensesi). Bunun sebebi tam olarak bilinmemesine rağmen Hinata Toneri'nin çakra akıntısına karşı bağışıklık göstermiştir ve Tenseigan'ı yok edebilecek tek kişidir.
  • Toneri ve Hinata'nın düğünlerinde giydikleri kıyafetler, klanın geleneksel düğün kıyafetleriydi.
  • Damadın ağzından gelinin ağzına ekmek vermek, klanın düğün ritüelinin bir parçasıdır.
  • Momoshiki, iktidarın değişmesinin Ōtsutsuki Klanı'nın bir yasası olduğunu iddia ederek kendisini güçlendirmek için Kinshiki'yi öldürmek istedi.
  • Sasuke Uchiha, keşiflere dayanarak klanın Dünya'ya ikişer olarak geldiklerini düşündü.   
  • Animede Boruto ve Naruto tarafından öldürülen Urashiki, sonra onları Kāma mührü için kimseyi seçmedi.