FANDOM

Bu madde Amaterasu isimli jutsudan bahsetmektedir. Aynı ismi kullan diğer başlıklar için Amaterasu (anlam ayrımı)

Amaterasu, bir Mangekyō Sharingan dōjutsusu, aynı zamanda Ateş Tipi'nin en yüksek seviyesidir. Görüntüsü tamamen siyah alevler şeklindedir. Bu alevler, hedefini tamamen yakıp kül etmeden sönmez. Söndürülmesi için kullanıcının durdurması ya da alevlerin mühürlenmesi gerekmektedir. Simgelediği "Maddi Dünya ve Işık" (物質界と光, Busshitsukai to Hikari) ile Amaterasu, Tsukuyomi'nin tam zıddıdır.

Genel Bakış

AmaterasuvsKaton

Amaterasu'nun normal ateşe üstünlüğü.

Amaterasu, kullanıcının gözlerinin odaklandığı noktada siyah alevler oluşturur. Çoğu zaman bu durum, Amaterasu'yu kaçılması imkansız hale getirir. Ancak hedef gözlerle odaklanılamayacak kadar hızlı hareket ederse Amaterasu yakıldığında hedefi ıskalar. Bir kere alevlendiğinde, yedi gün ve yedi gece boyunca yanmaya devam eder. Alevler su ya da başka normal yollarla söndürülemez. Sadece kullanıcı tarafından söndürülebilir. "Cehennemden gelen alevler" olduğu ve güneş kadar sıcak olduğu söylentisiyle birlikte tüm maddeleri — diğer alevler de dahil — külden başka bir şey kalmayana kadar yakabilir. Seri boyunca Gaara'nın çakra verilmiş kumu ve Naruto'nun 1. Versiyon Çakra kuşanımı gibi bazı nesnelerin bu alevlere bir miktar dayanıklı olabileceği görülmüştür.

Amaterasu kullanmak için el mühürleri yapmaya gerek yoktur, ancak Sasuke'nin ateş tekniklerinde yaygın olarak kullanılan kaplan işaretini kullandığı görülmüştür. Bu teknik ayrıca başka bir kişinin Şaringan'ına mühürlenebilir. Sadece saldırıdan ayrı olarak, kullanıcı Amaterasu alevlerini kendi etrafında kalkan gibi kullanarak bu tekniği savunma amaçlı da kullanabilir.

Bu tekniğin kullanımı kullanıcıyı büyük oranda zorlar, genelde gözlerin kanamasına sebep olur. Yüksek miktarda ölümcül olmasının yanı sıra, Amaterasu'nun yavaş yandığı söylenebilir. Bu durum vücuduna işlemeden önce hedefin tutuşan kıyafetlerini çıkarmasına, eğer vücudu aleve yakalandıysa tüm bedene yayılmadan önce yanan kısmı vücuttan ayırmasına imkan tanır. Diğer korunma yolları alevleri kendinden uzağa itmek, absorbe etmek, bazı uzay-zaman ninjutsuları ya da On-Kuyruklu'nun jinchūriki'si olmaktır. Savunma olarak pratik olmasa da, alevleri mühürlemek de mümkündür.

Esin Kaynağı

Amaterasu, tıpkı Tsukuyomi ve Susanoo gibi Japon mitolojisine ve Shintō dinine ait bir tanrıdır. Güneş tanrıçası Amaterasu, İzanagi ruhlar dünyasından kaçtıktan sonra ritüelini gerçekleştirirken, İzanagi'nin sol gözünden doğmuştur.

Fazla Bilgiler

    Animede, Amaterasu'nun Yagura Karatachi'nin 2. Versiyon çakra elbisesini yakabildiği görülmüştür. Ancak mangada, Naruto Uzumaki'nin 1. Versiyon çakra elbisesini yakamamıştır.
    Sasuke, sağ Mangekyō Şaringan'ı sayesinde Amaterasu alevlerinin şeklini Alev Tipi: Kagutsuchi tekniği sayesinde belirleyebilir ve alevleri kontrol edebilir.