Narutopedi
Advertisement

Bu madde karakterden bahsetmektedir. Diğer kullanımları görmek için Boruto Uzumaki (anlam ayrımı)'na gidin.

Boruto Uzumaki (うずまきボルト, Uzumaki Boruto), Konohagakure'nin Uzumaki Klanı'nın soyundan ve annesi aracılığıyla Hyūga Klanı'nın soyundan gelen bir shinobidir. İlk başlarda babasına ve onun Hokage olduğundan beri olan yokluğuna kırılsa da, Boruto en sonunda babasına ve işlerine saygı duydu. Buna rağmen, Boruto ileride babası yerine ustası gibi bir shinobi olacağına ant içti.

Arka Plan

Bebek Boruto

Boruto, Naruto ve Hinata Uzumaki'nin ilk çocuğudur. Doğumundan iki yıl sonra kız kardeşi Himawari dünaya gelmiştir. Ebeveynleri yıllar geçse de çocukluk arkadaşlarına yakın kaldığı için, Boruto da onların çocuklarını tanıyordu.

Naruto'nun Yedinci Hokage olarak göreve başlayacağı gün, Himawari törene panda oyuncağını da törene getirmek istedi ancak Boruto, onu en sonunda taşımak zorunda kalmaktan korktuğu için pandayı ondan almaya çalıştı. İkisi arasında kısa bir sürtüşme sonrası oyuncağın kafası koptuğunda Himawari, Byakugan'ını uyandırdı ve Boruto'nun özürlerine rağmen ona öfkeyle saldırdı. Naruto onun öldürme niyetini sezdi ve yanına giderek Boruto'yu korudu ancak çakra noktalarına aldığı hasardan dolayı Himawari tarafından nakavt edildi. Babasını bayıltabilecek bir saldırının kendisine ne yapabileceğinden korkan Boruto, Himawari'den kaçmaya çalıştı ancak Himawari ağabeyinin bir dolapta saklandığını çabucak bulabildi. O günden sonra Boruto, kardeşini bir daha asla kızdırmayacağına yemin etti.

Kişiliği

Boruto babası gibi gürültülü, enerjik ve inatçıdır ve hatta babasının 'dattebayo'su ve babaannesinin '(da)ttebane'si ((だ)ってばね) gibi bir sözlü tike, 'dattebasa'ya (だってばさ) sahiptir. Fakat babasının kendi yaşındaki haliyle karşılaştırıldığında Boruto daha saf, kurnaz, tüm kısayolları biliyor gibi görünüyor ve dünyanın nasıl işlediğini bilme konusunda daha olgun. İkili karşılaştırıldığında Boruto daha alaycı. Aralarındaki en büyük fark ise Boruto, ne hissettiğini bağırarak ifade etmez. Gevşek tavrına rağmen aslında çok çalışkandır. Boruto'nun yetiştirilme tarzı babasından farklıdır, Boruto'nun ailesi her zaman yanındadır ve birçok arkadaşı vardır. Edindiği kazanımları olağanüstü yeteneklerinin ve onu yetiştiren ebeveynlerinin birleşiminden kolayca ve doğal olarak elde etti.

Bundan dolayı Boruto kendisini her zaman yüksekte görür ve yetenekleri hakkında böbürlenir. Kibri nedeniyle kendi başına her şeyi yapabileceğine inandı, bu da takım arkadaşlarına veya takım çalışmasına değer vermemesine neden oldu. Başarıyı her şeyin odak noktası olarak görür, hatta başarılı olmak için hoş olmayan kısa yolları denemekten kaçınmaz; örneğin oynadığı video oyununu kazanmak için hile yaptı, Sasuke'nin öğrencisi olabilmek için üst düzey teknikleri yapabildiğini kanıtlamak adına Kote'yi kullandı, daha sonra rakiplerinin üstünlüğünü sezdiğinde onları yenmek için bu aleti kullandı. Daha sonra bu hareketinin ne kadar bencilce ve ahlaksızca olduğunu fark edince sıkı çalışmaya saygı duymaya başladı. Aynı zamanda, bu tür gelişmiş araçlara güvenen kişilere herkesten güçlü bir nefret kazandı, kişinin yalnızca doğal becerilerine güvenmesi gerektiğine inanmaya başladı. Ao ile tanıştıktan sonra ne kadar gelişmiş olurlarsa olsunlar aletlerin iyi ya da kötü olmadığını, kullanıcısının hedefine bağlı olduğunu anladı. Ayrıca bu icatların küçük bir hayvanda bile kullanılabildiğini görünce Katasuke Tōno'nun çalışmalarını takdir etmeye başladı.

Kibrine rağmen kimseyi hor görmez ve arkadaşlarına sadıktır. Fiziksel olarak zarar gördüğünde bile tereddüt etmeden defalarca Denki'nin yardımına koştu. Ayrıca biri onun arkasından konuşsa ya da ona isim taksa bile bunu arkadaşları incinmediği sürece görmezden gelir, bu da onun olgunluğunu gösterir. Arkadaşı düşmanı olsa bile onu karanlık yolundan geri döndürmekte yardımcı olmaya kararlıdır. Annesini ve kız kardeşini derinden sever, onlar fiziksel ya da duygusal incindiklerinde öfkelenir. Boruto küçük kardeşini sevse bile ondan korktu ve onu üzmeyeceğine dair söz verdi. Naruto ve Sasuke, Boruto'nun birbirlerinin gençliklerini hatırlattığını söylese de Naruto oğlunun ikisinde de tamamen farklı olduğunu belirtti. Örneğin Boruto da Naruto gibi ilgi çekmek için yaramazlık yapıyordu ve Sasuke gibi kısa yoldan güçlenmeye çalışıyordu. Ebeveynleri gibi Boruto'nun da Sasuke'nin kızı Sarada ile olan ilişkisi karmaşıktır. İkili sık sık kavga eder, genç Uchiha Hokagelik görevine değer verirken Boruto bunu küçümser. Buna rağmen Boruto, Chūnin Sınavları sırasında Sarada'nın Hokage olma yolunda ilerlemesini yavaşlatmamak için kazanma arzusunu dile getirerek Sarada'ya ve rüyasına önem verdiğini gösterdi. Buna rağmen Boruto Sarada'ya ve hayaline değer verir. Genel olarak, Boruto'nun arkadaşlarına olan sarsılmaz sadakati, etrafındakiler üzerinde güçlü bir etkisi olduğunu sürekli olarak kanıtladı; hatta birçok kişi de arkadaşlarını bir arada tutmaya kararlı olduğu için arkadaşlıklarının temeli haline geldiğini belirtti. Boruto ayrıca kendi iyiliği için başka insanları feda etmeye karşıdır, bu; Kawaki'nin kendi taşıcısını yaratması için birine Kāma yerleştirmesini önerdiğindeki tavrından anlaşılabilir. Kawaki, Isshiki Ōtsutsuki'ye fanatik bir şekilde tapan ve Boruto'nun kesin düşmanı olan Code'u kullanmayı düşündüğünde bile Boruto bu fikre karşıydı.

Boruto'nun babasını sevmesine ve onunla birlikte vakit geçirmekten hoşlanmasına rağmen ikilinin ilişkisi Naruto Yedinci Hokage olduktan sonra gerilmeye başladı. İşinin getirdiği birçok sorumluluktan dolayı Naruto'nun ailesine zaman ayıramaması, Boruto'nun ihmal edilmiş hissetmesine ve Hokage unvanını babasını elinden alan bir pozisyon olarak görmesine neden oldu; Hokageliği, seven kimsesi olmayanlara (Naruto'nun yetim büyüdüğünün farkındaydı) uygun olarak gördü. Sonunda babasının zor bir hayat geçirdiğini anlayan Boruto, babasını anlayıp onu affetti ve hayattaki kolay seçenekleri denemekten vazgeçti.

Boruto, Sasuke gibi bir shinobi olmak istediğini söyledi.

Başlangıçta sadece babasını geride bırakmak için geçmişini öğrenmek isteyen Boruto, zaman geçtikçe Naruto'nun geçmişini merak etmeye başladı ve babasına her şeyde berbatken nasıl yaşayan en iyi shinobilerden biri haline geldiğini sordu. Momoshiki Ōtsutsuki ile olan karşılaşmasından sonra Boruto babasına farklı bir gözle bakmaya başladı, bir shinobi olarak gücüne ve kendisinden önce köyün güvenliğini düşünmesine hayran kaldı. Daha sonra Boruto ve Naruto, ortak birer paydada buluşarak tekrardan sağlıklı bir ilişki kurabildiler; Naruto ailesine daha fazla zaman ayırırken Boruto babasının tüm zamanını onun harcamasını istemeyi bıraktı ve her ikisi de birbirini hedeflerine yönlendirdi. Naruto'ya karşı kırgınlığının geçmesine, Kage unvanını küçümsemeyi bırakmasına ve hatta babasına ve Hokage unvanına saygı duymaya başlasa da Boruto Hokage olma gibi bir isteğinin olmadığını açıkça belirtti. Bunun yerine kendi yolunda yürümek ve tıpkı ustası gibi Hokage'ye destek olmak istiyor.

Sınırlı sayıdaki yeşil acı biberli hamburgeri almak için acele etmesinden de anlaşıldığı gibi Boruto, burger yemeyi çok sever hatta bazen burger indirim kuponları bile taşır. En sevdiği yemek yakisoba çöreğidir. Boruto'nun ayrıca baharatlı yiyeceklere karşı bir sevgisi vardır ve genellikle fazla baharattan dolayı hastalanan arkadaşlarından daha fazla toleransı vardır. Ayrıca çizim yapmaktan çok zevk alıyor gibi görünse de, görünüşe göre bu konudaki zayıf becerisinden habersiz. Buna rağmen Sai, Boruto'nun çizim tutkusundan dolayı Süper Canavar Parşömeni'ni kullanma potansiyeline sahip olduğunu belirtti. Boruto, ünlü film karakteri Kagemasa'nın vizörünün bir replikasını taktığında onu taklit etmesinden de anlaşılacağı üzere Kagemasa'dan etkilenmiştir.

Bir genç olarak Boruto'nun kişiliği, çocukluğundakinin tam tersine değişti; babasının kaderi hakkında kışkırtıldığında bile çok sakin ve soğukkanlıydı. Boruto'nun, kendi çocukluğunu ninjalığı ciddiye almayan bir velet olarak tanımlamasından da anlaşılacağı üzere gençliğinde kişiliği büyük ölçüde değişti.

Dış Görünüşü

Boruto'nun dikenli sarı saçları, mavi gözleri ve yanaklarının her birinde iki adet bıyık izi vardır. Genel olarak babasını andırsa da yüzünün ve gözlerinin şeklini annesinden almıştır. Boruto'nun saç stili bir yaprağı andırıyordu, ahogesi (アホ毛, tam anlamıyla: aptal saç) ise gövde görevini görüyordu. Sarada'ya göre Boruto'nun gözleri, Naruto'nunkilerden daha mavi.

Boruto, beş yaşında sol göğsünde kırmızı ateş sembolü olan siyah bir eşofman üstü giyiyordu, arkasındaki sembol bir vidayı andırıyordı ve kenarlarında koyu pembe çizgiler olan bir pantolon giyiyordu. Akademi öğrencisi olarak ilk günlerindeki kıyafeti önceki kıyafeti ile oldukça benzerdi, farklı olarak ceketinde koyu pembe çizgiler vardı. Önünü genelde açık bıraktığı bu ceketin içine beyaz bir tişört giyiyor ve boynuna bir vida kolyesi takıyordu. Genin olduğu zaman daha uzun bir ceket giyiyordu ve mangada kemer takıyordu. Kıyafeti alın koruyucusu ve arkasındaki vida sembolü yerine koyu pembe Uzumaki Klanı sembolü olması dışında büyük ölçüde değişmedi.

Ek olarak Boruto: Naruto Next Generations mangasında, Boruto'nun sol ayak bileğine siyah lastik bir bant taktığı görüldü. Ayrıca siyah bandın bir benzerini sol el bileğine de takmıştı. Ayrıca Boruto kısa süreliğine babasının orijinal turuncu ceketini giyip Sasuke'nin üzeri çizilmiş alın koruyucusunu da taktı. Momoshiki koluna temas ettikten sonra Boruto sağ avcunda elmas şeklinde bir mühre, Kāma mührüne sahip oldu. Geçmişe gittiklerinde ise Boruto kılık değiştirmek için kırmızı bir yelek, gri uzun kollu ve uzun şort giydi. Animede Sasuke'nin isteğiyle Boruto, Kāma'yı gizlemek için sağ eline parmaksız bir eldiven giymeye başladı. Isshiki Ōtsutsuki'nin yenilmesinden sonra da Boruto Sasuke'nin alın koruyucusunu takmaya devam etti.

On altı yaşındaki Boruto'nun sağ gözünden yanağına uzanan bir yara izine sahip. Sağ elindeki Kāma aktifleştiğinde mavi renkte parlıyor, kolunu ve vücudunun sağ kısmını kaplıyor. Daha kısa bir pantolon giyiyor ve kemer takıyor. Ayrıca klasik shinobi sandaletleri ile bir pelerin giyiyor ve üzerinde kesişen iki çizgi bulunan bir alın bandı takıyor.

Yetenekleri

Boruto Rasengan yapıyor.

İki güçlü klandan gelen Boruto, giriştiği her şeyi oldukça kısa sürelerde başarabileceği kabul edilen bir dahidir. Baba tarafından büyükbabasının dehasını ve babasının öngörülemezliğini miras alan Boruto; sınıfının en iyisiydi, Genin Sınavlarında en yüksek puanı aldı ve chūnin seviyesindeki maharetleriyle neslinin geri kalanının çok üzerinde görüldü. Bir geninken Boruto, tüm çarpışma alanlarında üstün olan bir elit olarak kabul ediliyordu. Cesareti ise Momoshiki, Urashiki ve Kara üyeleri de dahil olmak üzere zorlu rakipleri yenmede çok önemli olduğunu kanıtladı. Potansiyeli aynı zamanda Ōtsutsuki Klanı için potansiyel bir tehdit olarak görülüyor.

Çakra ve Fiziksel Güç

Bir Uzumaki olarak Boruto güçlü bir yaşam enerjisini miras aldı. Babası gibi çok geniş çakra rezervleri var, çakrasının neredeyse hepsi emildiğinde bile 4 gölge klonu çıkartmayı başarabilmişti. Boruto ayrıca Ōtsutsuki gücünü miras aldı ve bir Byakugan kullanıcısının kanını taşıdığı için Momoshiki'nin merhum ruhuyla iletişime geçebilmişti. Çakra kontrolü çok gelişmiştir, tek elle mühürleme yapabilir ve Rasengan'ı sadece birkaç günlük eğitimden sonra içgüdüsel olarak geliştirirken etkili bir şekilde kullanabilir. Çakra kontrolü çok gelişmiştir, tek elle mühür bağlayabilir ve Rasengan'ı sadece birkaç günlük eğitimden sonra içgüdüsel olarak geliştirirken etkili bir şekilde kullanabilir. Ayrıca animede Ryūchi Mağarası'nın yılanları, Boruto'nun senjutsu potansiyeline sahip olduğunu, vücudunun gücünü kanıtlayan ve doğal enerjiyi kaldırabilen denemeleri geçtiğini belirtti.

Boruto fark edilir derecede hızlıdır, rakiplerinin fark edilmeden hızla arkasına geçebilir. Taijutsu'da oldukça yeteneklidir, her bir uzvunu koordineli şekilde hareket ettirebilir, bu da amansız saldırılar yapabilmesine olanak sağlar. Byakugan olmadığından bir düşmanın tenketsusunu hedefleyemese de, Hyūga klanının soyundan gelen bir kişi olarak Nazik Yumruk'un temel kullanımı Boruto'ya öğretildi. Ayrıca yeri tersine çevirecek kadar güçlü saldırılar gerçekleştirebilecek güce sahiptir.

Ninjutsu

Akademiye girmeden önce Boruto birden fazla gölge klonu oluşturabilir, saldırılarını klonlarıyla koordine ederek chūnin, hatta jōnin düzeyinde manevralar yapabilirdi. Başlangıçta Boruto klonlarının çalışması için bir görüş mesafesine ihtiyaç duyuyordu ve yalnızca 3 klonla başa çıkabiliyordu. Daha sonra pozisyondan bağımsız olarak düzinelerce klon yaratmayı başarabilir hale geldi. Boruto daha sonra Konohamaru Sarutobi'nin rehberliğinde iki eli arasında küçük bir Rasengan oluşturmayı öğrendi ve daha sonra tek elle normal boyuta yükseltti. Animede daha sonra Rasengan'ı bir mermi olarak atmayı veya daha güçlü bir hale getirmek için sıkıştırmayı öğrendi. Animede, Garaga ile geçici bir sözleşme yaptı, bu da istediği zaman dev yılanı çağırabilmesini sağladı. Ayrıca İşbirliği Ninjutsusu ve Fūinjutsu yapabilir, her ikisini de bir kişinin hareketlerini kısıtlamak ve diğer kullanıcılarla birlikte bu tekniğin gücünü genişletebilir.

Boruto'nun kenjutsu konusunda biraz yeteneği vardır, Çakra Bıçağı'nın yeni bir prototipini etkili bir şekilde ve Hiramekarei'nin yarısını verimli bir şekilde kullanabilmişti. Daha sonra tercih ettiği savaş yönteminin standart bir katana olmasıyla bu konuda yetkin olduğunu kanıtladı. Sasuke ile eğitimden sonra shurikenjutsuda çok yetenekli hale geldi, bir silahın yörüngesini uçuşun ortasında değiştirebilir hale geldi ve shurikenini Yıldırım Tipi ile kaplamayı başardı.

Doğa Dönüşümü

Boruto Rüzgar Tipi: Fırtına Avcu'nu kullanıyor.

Boruto, yatkınlığı olan Yıldırım Tipi de dahil birden fazla doğa dönüşümü gerçekleştirebilir. Bir Akademi öğrencisiyken Boruto, Boruto Akıntısı gibi manevralar için aynı anda Yıldırım ve Rüzgar Tipi kullanabiliyordu. Bir genin iken Su Tipi: Püskürtme Mermisi (水遁・飛沫弾 Suiton: Himatsudan) gibi teknikleri yapmak için kullanabileceği Su Tipi'ni öğrendi. Rasengan'ı ilk kez öğrenirken farkında olmadan yıldırım doğasına sahip çakra uyguladı (romanda rüzgar), ki bu da çoğu shinobi dahisinin başaramayacağı bir başarıydı. Tekniği fırlattıktan sonra doğa dönüşümü aniden etkinleşir, tekniği görünmez hale getirir ve yeterli hasar için temas gerektiğinden rakibini gardını düşürmesi için kandırır. Animede, Kakashi altında eğitim aldıktan sonra Boruto bir gölge klonu yardımıyla Rüzgar Tipi: Rasengan'ı nasıl gerçekleştireceğini öğrendi ve onu benzersiz bir şekilde bir mermi olarak fırlatabildi. Fakat Boruto'nun Rüzgar Tipi: Rasengan'ı eksik, Kakashi'nin belirttiği gibi normal Rasengan'a kıyasla çok daha fazlasını yapmak için gereken güçten yoksun.

Kāma

Boruto'nun Kāma'sının aktive edilmiş hali.

Momoshiki'yi yendikten sonra Boruto'nun sağ eli dört noktalı siyah, elmas şeklinde bir mühürle damgalandı. Ayrıca bu mührün Orochimaru'nun juinjutsusuna benzer özelliklere sahip olduğu belirtildi. Bu mühür basitçe bir Ōtsutsuki'nin genetik bir yedeğidir, aynı zamanda Boruto'nun bilinçsizce Momoshiki'nin güçlerine erişmesine de izin verir. Boruto'nun bu mühre sahip olması, onu tarihteki en güçlü shinobi olarak kabul edilen babası Naruto'yu potansiyel olarak geçebilir hale getiriyor. Isshiki'nin belirttiğine göre Boruto'nun mühür için ender bir uyumluluğu var, bu da Boruto'nun içgüdüsel olarak Kāma ile hızlandırılmış bir oranda gelişmesine ve senkronize olmasına yol açtı ve işareti aldığından bu yana kısa sürede muazzam bir ilerleme kaydetti.

Mühür, etkinleştirildiğinde bir dizi zarif çizgi halinde tüm kolunu ve yüzünün sağ tarafını kaplayacak şekilde uzar ve genişler. Bunu yaparken fiziksel parametreleri büyük ölçüde arttırır ve ayrıca Boruto'nun neredeyse tüm ninjutsu veya enerji tabanlı hedefleri emmesini sağlar. Ayrıca Boruto, diğer alemlere açılan boyutsal portallar yaratabilir. Başlangıçta isteyerek mührü etkinleştiremedi ve çakrasına büyük bir zarar verdi, ancak daha sonra Kawaki'den nasıl daha verimli bir şekilde kullanacağını öğrendi. Düzgün bir eğitimden geçmeden bile Boruto sonunda, Isshiki bile şaşırtıcı bulmuştu, küçük bir çaba ile mührün gücünü daha fazla kullanmayı başardı. Isshiki, Boruto'nun güçlü ve sağlıklı vücudunun mühürle uyumlu olmasının; Tanrı Ağacı'nın en kaliteli Çakra Meyvesini üretmesini sağlayacağını belirtti.

Momoshiki'nin Boruto'daki Kāma aracılığıyla oluşan tezahürü.

Mührün yararlı güçlerine rağmen aslında Boruto'nun varlığı için tehlikelidir, çünkü yavaş yavaş Boruto'nun tüm varlığı Momoshiki olarak yeniden yazılmaktadır ve sonunda Momoshiki olarak yeniden doğacaktır. Yeterince çakrası boşaldığında veya bayılma noktasına kadar yaralandığında Kāma'sı Momoshiki'nin bilincini ve kişiliğini tam olarak gösterecek, Boruto'nun vücudunun kontrolünü ele geçirmesine ve onun adına savaşmasına izin vererek Boruto'nun bilgi ve becerilerine erişimini koruyacaktır. Bu durumda Boruto'nun alnının sağ tarafından düz bir boynuz çıkıntı yapar, hafifçe yukarı ve geriye doğru kıvrılır. Bu aynı zamanda sağ gözünün bir Byakugan'a dönüşmesine neden olur. Fiziksel gücü ve hızı çarpıcı bir şekilde artar, öyle ki mutasyona uğramış Boro'nun sağ kolunu zahmetsizce yok edebilir ve canavar formunu bir dizi tekmeyle alt edebilir. Momoshiki'nin tezahürü uçabilir ve Boruto'nun tekniklerini muazzam bir şekilde güçlendirir, Ebeveyn ve Çocuk Rasengan'ı ile aynı ölçekte büyük bir Rasengan yapabilir. Boruto'nun, Isshiki'nin Kāma'sını taşıyan Kawaki ile teması; her iki taşıyıcının da ele geçirilme oranını hızlandıran bir rezonans yarattı.

Advertisement