FANDOM

Byakugan (白眼), Hyūga ve Ōtsutsuki klanlarının dōjutsu'su ve kekkei genkai'sidir ve Kaguya Ōtsutsuki'den miras kalmıştır. "Üç Büyük Dōjutsu"dan biridir. Diğerleri ise Sharingan ve Rinnegan olarak görülüyor.

Genel Bakış

Byakugan-0

Faaliyete geçmiş Byakugan

Kullanıcılarının belirli şartları karşılamadığı zaman ortaya çıkmayan Sharingan'ın aksine Byakugan doğuştan gelmektedir. Byakugan'a sahip bireyler benzersiz gözleri ile tanınabilir: İrisleri büyük ve beyaz renktir(animede açık lavanta rengi), göz bebeklerinin de belirsiz olmasından ayırt edilebilirler. Kullanıcıları Byakugan'ı aktifleştirdiğinde göz bebekleri belirgin hale gelir ve gözlerine gelen kan akışı arttığı için göz çevrelerindeki damarları belirgin hale gelir. Bazı kullanıcıların Byakuganlar'ının normalin dışında özellikleri vardır:

  • Himawari Uzumaki annesi aracılığıyla Hyūga Klanı'nın soyundan gelmektedir fakat gözleri babasınınki gibi mavi renktedir. Gözleri sadece Byakugan'ı kullanırken beyaza dönüşür.
  • Itachi Shinden'de Mukai Kohinata'nın ailesi onun doğumundan birkaç kuşak önce Hyūga Klanı'ndan ayrılmıştı ve kan bağının etkisi Byakugan'a sahip olmak için azalmıştı. Aslında Mukai Byakugan'a sahipti, faakat sadece sol gözündeydi ve sadece aktifleştiğinde Byakugan'a benziyordu.
  • Momoshiki Ōtsutsuki'nin Byakugan'ı sıradan Byakuganlar ile aynı renkteydi fakat Kinshiki Ōtsutsuki'nin gücünü emdikten sonra altın rengini aldı.
  • Mukai'ye benzer bir şekilde Isshiki Ōtsutsuki'nin de yalnızca sol gözünde bir Byakugan vardır. Mukai'nin aksine Isshiki, Byakugan'a sahip bir klanın üyesidir fakat sağ gözünde farklı bir dōjutsu vardır.

Byakugan'ın yeteneklerine oldukça gıpta edildi. Kumogakure yıllar boyunca, özellikle de Hyūga Olayı'nda, Byakugan'a sahip olma ve inceleme girişimlerinde bulundu. Kirigakure'den Ao, mağlup ettiği bir Hyūga'nın tek bir Byakugan'ını ele geçirmeyi başarabildi. Fakat nakledilen diğer dōjutsuların aksine Ao, Byakugan'ını istediği gibi etkinleştirebilirdi. Konohagakure'den Danzō Shimura, Ao'nun Byakugan'ından haberdar olur olmaz onu yok etmek veya kendisi için almak üzere planlar kurmaya başladı. Hyūga Klanı, Byakugan'ın ele geçirilmesini önlemek için üyelerin çoğuna öldükten sonra Byakuganlar'ını yok etmesi amacıyla bir lanetli mühürle damgaladı.

Animede basitçe bir Byakugan'a sahip olmanın onun güçlerini kullanmak için yeterli olmadığı belirtildi. Kişi görünürde Byakugan'ın özellikleri ile doğmuş olsa bile Byakugan'ın gücünü etkinleştirebilmek için uzunca bir eğitim sürecinden geçmesi gerekir, bu da herkesin yapabileceği bir şey değildir. Animede kullanıcısının Byakugan'ını nasıl aktifleştireceğini bilmese bile stresli koşullar altında Byakugan'ın kendiliğinden aktifleştiği gösterildi. Bir kullanıcı Byakugan'ı kullandığında aşırıya kaçmaktan kaçınmalidir. Aksi takdirde dinlenmek için  zaman ayırana kadar tekrar aktif edemeyecektir.

Yetenekleri

ByakuganKörNokta

Byakugan'ın kör noktası

Byakugan'a sahip bireyler iki terasik omurun yukarısında boynun arkasında bulunan küçük bir kör nokta dışında, 360º'ye yakın bir görüş alanına sahiptir. Byakugan'ın görüşü ile hemen hemen her nesne görülebilir, kullanıcısının duvarın arkasını görmesine, yeraltına bakabilmesine ve hatta bir kişinin vücudunun içine bakmasına bile olanak tanır. Sadece belirli bazı engeller Byakugan'ın gücünü engelleyebilir. Kullanıcılar Byakugan'ın görüş alanındaki her şeye odaklanabilir. Aynı zamanda Byakugan kullanarak kullanıcılar bireylere odaklanabilir ve onları uzaktan izleyebilir, geniş bir alanı hızla tanıyabilir ve o alandaki belirli yerleri tespit edebilir. Byakugan'ın görüş alanı kullanıcılar arasında değişse de bu çalışılarak arttırılabilir. I.Bölüm'de Neji Hyūga'nın Byakugan'ının görüş mesafesi yaklaşık elli metreyken II.Bölüm'de en az sekiz yüz metredir.

KageBunshin2

Çakra yolu sistemi

Byakugan'ın çakra görme yeteneği Sharingan'dan daha fazladır. Bu sayede kullanıcıları belirli klon türlerini orijinallerinden ayırt edebilirler, hattta belirli kişilerin çakra imzalarını tanıyabilirler. Çakra yolunu görme yeteneği o kadar gelişmiştir ki hedefin vücudundaki 361 Tenketsu görülebilir. Hyūga Klanı bu yetenekten Nazik Yumruk'u geliştirerek faydalandı. Bunu kullanarak rakibin tenketsusuna vururlardı, böylece kullanıcı hedefin çakrası üzerinde kontrol sağlardı. Karanlık Gece Kitabı'nda Mukai'de Nazik Yumruk'u dikkatli bir şekilde rakibin çakra-temelli jutsusu için kullandı ve bu sayede jutsudan zarar görmeden kurtulmayı başardı.

Byakugan'ın çakra görme yeteneğinin bir getirisi olarak da kullanıcı rakibinin genjutsu yapıp yapmadığını da belirleyebilir. Ao, Byakugan'ı ile Dördüncü Mizukage'nin genjutsu etkisinde olup olmadığını belirleyebilmiştir. Ancak Sharingan'dan farklı olarak Byakugan genjutsuya karşı bir savunma mekanizması geliştirmez. Karanlık Gece Kitabı'nda Mukai Kohinata Byakugan'ına rağmen genjutsuya yakalanmıştı. Fakat Byakugan, kullanıcısının genjutsu yeteneğini arttırabilir. Kaguya Ōtsutsuki bütün uluslara boyun eğdirmek için Byakugan'ı ile Sonsuz Tsukuyomi'yi kombine etti. Momoshiki, Byakugan kullanılarak başkalarının kaderini görebildiğini iddia etse de kendi kaderini görememekten yakınıyordu.

Animede bazı bölümlerde Byakugan, serinin başka hiçbir yerinde görünmeyen şekilde tasvir edildi:

  • Bir hedefi vücut ısısıyla tespit edebilir.
  • Kişinin çakrasının gelişimini belirleyebilir ve çakranın kalıplanıp kalıplanamayacağını söyleyebilir.
  • Kaguya Byakugan'ını kullanarak hedefin zihnini, duygularını ve düşüncelerini belirleyebilir hatta hedefin anılarına bile bakabilirdi. Bu yeteneği o kadar harikaydı ki Hamura Ōtsutsuki kendi Byakugan'ını kullanarak onu geri püskürtemedi.
  • Kaguya, Byakugan'ını kullanarak hedefleri bastırmak için çakra darbeleri yayabilirdi.
  • Byakugan, kullancıların dövüş sırasında rakibinin taktiklerini analiz etmesini sağlayarak onlara bir miktar tahmin yeteneği verir.

Evrimi

Toneri'nin Tenseiganı

Toneri'nin Tenseigan'ı

Bir Ōtsutsuki'ye bir Hyūga'nın Byakugan'ı nakledildiğinde iki çakrasnın kombinasyonu Byakugan'ı Tenseigan'a dönüştürür. Bu dönüşümün süresi birkaç gün sürer. Ancak dönüşüm tamamlandığında kullanıcı Tenseigan Çakra Modu ve Hakikatı Arayan Toplar gibi yeni beceriler kazanır. Fakat kullanıcı savaşta yeterince zayıflarsa Tenseigan Byakugan'a geri dönebilir.

Animede Urashiki Ōtsutsuki'nin gözleri Byakugan ve Rinnegan arasında geçiş yapabilir.

Formlar

Byakugan

Byakugan'ın standart görünümü

Byakugan Momoshiki

Momoshiki ve Urashiki'nin Byakugan'ı

Önemsiz Bilgiler

  • Byakugan'ın kanjisi (白眼) "shirome" veya "hakugan" diye de okunabilir.
  • Animede Byakugan'ın görüşü ters çevrilmiş siyah ve beyaz olarak görünür.
  • Animede Hagaromo Ōtsutsuki'nin gözleri Byakugan'a benzer şekilde beyazdır ancak Byakugan özelliği göstermez.
  • Masashi Kishimoto Naruto'nun 700.bölümünde ilk tanıtıldıklarında Boruto ve Himawari Uzumaki'ye Byakugan vermeyi amaçlıyordu, ancak unuttu. Daha sonra "Naruto'nun Hokage Olduğu Gün" Himawari'ye Byakugan verildi.
  • Kullanıcıları bazen Byakugan'ı etkinleştirmek için el mühürleri yapar.
  • Sha no Sho'da Masashi Kishimoto Byakugan'a sahip bir birey ile Sharingan'a sahip bir bireyin çocuk sahibi olması durumunda çocuğun bir Sharingan'a ve bir Byakugan'a sahip olacağını söyledi:
  • Naruto Shippūden Filmi'nde Byakugan kullanılarak doğa tipi belirlenebilirdi.