FANDOM

Dōjutsu (瞳術, Anlamı: Göz Teknikleri) ninja yeteneklerinden birisidir ve Kekkei Genkai (Kan bağı ile aktarılan teknikler) veya Kekkei Moura (Kaguya ve direkt olarak onun soyundan gelen kişilerin sahip olduğu teknikler) tekniklerinin özel bir ürünüdür. Chakra tüketimleri kullanılan tekniğe göre değişkenlik gösterir. Nakil ile Kekkei Genkai'ye sahip olmayan kişiler tarafından da kullanılabilir ancak kullanan kişi aşırı miktarda chakra tüketir. Byakugan, Rinnegan ve Sharingan üç büyük Dōjutsu olarak bilinir.

Bilinen Dōjutsu'lar

Byakugan

Byakugan-1

Byakugan, Ōtsutsuki klanından gelen bir kekkai genkei dōjutsu'dur. Ōtsutsuki dünyaya yerleştikten sonra Byakugan, Ōtsutsuki'nin torunları olan Hyuga klanıyla ile daha yaygın bir şekilde birleşti. Aynı zamanda Byakugan, üç büyük Dōjutsu'dan biri olarak bilinir.

Ketsuryūgan

Ketsuryugan

Ketsuryūgan, Chinoike klanının bazı bireylerinde görülen bir dōjutsu'dur. Ketsuryūgan kırmızımsı rengiyle tanınır ve bu dōjutsu, kullanıcılarına "kıpkırmızı göz" sahipleri olarak özel bir görünüm verir. Ketsuryūgan'ın gücü, onu Üç Büyük Dōjutsu ile kıyasladı.

Mangekyō Sharingan

İtachiMangekyo

Mangekyō Sharingan, Sharingan'ın ileri seviyesidir. Sharingan kullanıcısı, sevdiği birini öldürmesi veya onun ölümünü görmesi sonucu yaşadığı travma deneyimi ile Mangekyou Sharingan’ı aktifleştirir.

Ranmaru'nun Kekkei Genkai'si

RanmaruKekkeiGenkai

Ranmaru, etkinleştirildiğinde gözlerinin kırmızı renkte parlamasına neden olan bir dōjutsu kekkei genkai'ye sahipti.

Bu dōjutsu, nüfuz eden vizyonu, diğer dōjutsuların bozulmasını ve yaşam gücü enerjisi manipülasyonu yoluyla eşsiz iyileşmeyi içeren birçok yeteneğe sahiptir.

Rinne Sharingan

RinneSharingan

Kırmızı renkte Rinnegan ile her halkada bulunan üç virgül, toplamda dokuz virgülden oluşan Kekkei Moura göz tekniğidir. İlk olarak Kaguya'nın ilahi ağacın meyvesini yemesi sonucunda alnında üçüncü göz olarak oluşması ile meydana gelmiştir.

Rinnegan 

Rinnegan

Rinnegan, "Üç Büyük Dōjutsu" arasında en yüce göz olarak bilinir, diğerleri Sharingan ve Byakugan'dır.

Rinnegan'ı kullanan kişinin, dünyayı sakinleştirecek bir "Yaratılış Tanrısı" ya da her şeyi hiçliğe indirecek bir "Yıkım Tanrısı" olmak için göklerden gönderildiği söylenir. Rinnegan, kullanıcının gözbebeğinin etrafında oluşan eşmerkezli dairelerle tanımlanır.

Sharingan 

Sharingan3Tomoe

Sharingan, Uchiha Klanından gelen bir Kekkai Genkai'dir. Kullanıldığı zaman gözü kırmızı, üzerinde siyah virgüller olan bir göz yapar. Sharingan'ın üstündeki virgül sayısı, onun gücü ve seviyesini temsil eder. Sharingan kullanıcısı en fazla üç virgüle sahip olabilir.

Sharingan genel özellikleriyle, görme yeteneğini çok yükselterek, hareketleri çok daha daha rahat görebilme, çakrayı görebilme ve bunların sayesinde gözle görülemeyecek kadar hızlı hareketleri görme, bir tekniği kopyalayabilme, taijitsuya karşı çok rahat karşılık verebilme yeteneklerine sahiptir. Sharingan'ın en korkutucu özelliğiyse üstün Genjutsu yapabilme yeteniğidir.

Tenseigan

Tenseigan

Reenkarnasyon bir göz tekniğidir. Homura ve soyu boyunca geçmiştir. İlk olarak Hamura tarafından kullanılmış olup, ölümünden sonra da Ay’da yaşayan insanlar tarafından korunmuştur. Ootsutsuki ve Hyuuga üyelerinin gözleri ve chakraları ile yeni bir Tenseigan oluşturulabildiği görülmüştür.

Tenseigan, kullanıcılarına Rinneganın Tendou gücüne benzer bir güç verir ki itme çekme kuvvetinden yararlanabilirler. Ayrıca tam güçteki Tenseigan Chakra Modu ise kullanıcıların beş ana element ile birlikte Ying Ve Yang'ı da kontrol edebilmesini sağlar. Kullanıcılar Gudōdama oluşturabilme, Ay’ı hareket ettirebilme gibi yeteneklere de erişirler.