FANDOM

Hinata Uzumaki (うずまきヒナタ, Uzumaki Hinata, kızlık soyadı: Hyūga (日向)) Konohagakure'nin bir kunoichisidir. Hyūga Klanı'nın varisliğine uygun olmadığı gerekçesiyle klanın varisi olmasından vazgeçildi. Fakat Hinata Naruto Uzumaki'yi gözlemledikten sonra onu takip edecek bir örnek olarak gördü. 8.Takım'a üyeliği sırasında az da olsa kendini değiştirebilecek kadar güçlü olmaya çalıştı. Dördüncü Shinobi Dünya Savaşı'ndan birkaç yıl sonra Hinata Naruto'yla evlendi ve Uzumaki Klanı'na katıldı.

Arka Plan

Hanabi'nin Nazik Yumruğu

Hinata ve Hanabi, varis pozisyonu için savaştılar.

Hinata, Hiashi Hyūga'nın büyük kızıdır. Hala çocukken Hinata neredeyse iki köy arasındaki barışı sembolize etmek için Konohagakure'yi ziyarete gelen Kumogakure'nin Baş Ninjası tarafından kaçırılacaktı. Hiashi onu öldürüp Hinata'yı kurtardı ve bu da "Hyūga Olayı" diye bilinen olayın yaşanmasının sebebi oldu.

Hiashi Hyūga Klanı'nın lideri olduğu için Hinata klanın mirasçısı olmak üzere yetiştirildi. Ailesi ondan pek çok şey bekliyordu. Fakat erken yaşlarda babası onun mirasçı rolüne uygun olmadığını düşündü, ürkek kişiliği onun gerçekten mükemmel olmasını engellediğine inanıyordu. Hinata'nın kardeşi Hanabi üstün yetenekler sergilemeye başladığında Hiashi varis seçimini tekrardan gözden geçirmeye karar verdi. Animede Hinata ve Hanabi, Hyūga Klanı'nı kimin yöneteceğini belirlemek için mücadele ettiler ancak Hinata Hanabi'ye zarar vermek istemediği için -Hanabi onun gibi düşünmüyordu- mağlup oldu ve babasını hayal kırıklığına uğrattı. Hinata daha sonra mirastan mahrum bırakıldı ve Kurenai Yūhi'nin himayesine verildi.
NarutoHinata

Hinata Naruto ile tanıştı.

Konoha Akademisi'ne girdiği gün Hinata alışılmadık gözleri yüzünden üç tane zorbanın zorbalığına maruz kaldı. Naruto onu tanımasa da onun yardımına koştu fakat zorbalar sayıca o kadar çoktu ki Naruto bayıldı ve zorbalar onun taktığı kırmızı atkısına zarar verdiler. Hinata yardımı için ona teşekkür etti ve ona atkısını geri verdi fakat Naruto atkısının Hinata'da kalmasına izin verdi. Hinata o günden sonra Naruto'yu izlemeye karar verdi ve böylece Naruto'nun başkalarının ondan düşük beklentilerini aşmak ve kendi kabul ettirmek için çabalarını gördü. Fakat buna rağmen Naruto kendine ve Hokage olmaya olan inancını hiç kaybetmemişti. Hinata bundan ilham aldı ve Naruto'ya benzemeye başladı. Onun pes etmeyen yönünü babasının takdirini kazanmak için benimsedi. Animede Hinata'nın Naruto'ya olan artan sevgisi Hyūga'nın yaşlıları tarafından fark edildi ve onu Naruto'dan uzak durması için uyardılar.