FANDOM

Hokage (火影, Ateş Gölgesi), Konohagakure'nin Kage'sidir. Hokage, genellikle köyün en güçlüsü olarak kabul edilir. Köy tarihinde yedi Hokage olmuştur.

Önbakış

Hokage pozisyonu, köyün kurucularından Hashirama Senju tarafından Konoha'nın kurulmasından kısa bir süre sonra oluşturuldu. Başlığı eş-kurucusu Madara Uchiha'ya vermeyi amaçladı, ancak köy halkı bunun yerine Hashirama'yı Birinci Hokage olarak seçti. Madara, Hashirama'nın seçiminin Hokage makamını Senju klanının yetkisinin bir uzantısı haline getirmesinin ilk adımı olduğuna ve Hashirama'nın bu konudaki korkusunu reddetmesinden korkuyordu. Buna rağmen, köyün tüm Hokage'leri bir şekilde Hashirama'ya kadar döndüler: İkinci Hokage kardeşi; Üçüncü Hokage öğrencisi oldu; Dördüncü Hokage, Üçüncü Hokage'nin öğrencilerden birinin öğrencisiydi; Beşinci Hokage torunu ve Üçüncü Hokage'nin öğrencisi; Altıncı Hokage, Dördüncü Hokage'nin öğrencisi; Yedinci Hokage, Altıncı Hokage'nin öğrencisi ve Dördüncü Hokage'nin oğludur.

HokageK

Hokage Kayası

Hokage tipik olarak haleflerini seçer. Öldükleri ya da başka şekilde sakat kaldıysa, bir sonraki Hokage, Konoha'nın jōnini tarafından onaylanana kadar, Ateş Daimyō'su tarafından seçilir. Önceki Hokagelerden biri hâlâ hayatta ise, Dördüncü'nün ölümünden sonra Üçüncü olarak emekliye ayrıldığı zamanki gibi yeni bir Hokage seçmek yerine göreve dönebilirler. Hokage olma töreni, Konoha'daki büyük bir olaydır ve çoğu köyün katıldığı için. Yeni Hokage, vesilesiyle törenle uğraşılır; Aynı kadın yedi Hokage için de haori işler. Bir kez Hokage'nin görevlerini üstlendikleri zaman, yüzleri Hokage Kayası'na oyulmuştur ve genellikle Hokage Rezidansı'na taşınırlar. Hokage'nin ofisi Akademi'nin idari bölümünde bulunur.

Hokage, köyün ninjalarını görevlere atamak ya da köyün projeleri ve personeli için kaynak temin etmek gibi köyün günlük işlerinin çoğundan sorumludur. Hokage, çoğu zaman Konoha için yaşamsal öneme sahip olaylar için yurt dışına seyahat ederek zaman geçirir. Her Hokage, genellikle Konoha'nın bir aile olduğu ve Ailenin korunması için Hokage'nin sorumlu olduğu bir felsefe olan Ateşin İradesi'ne göre yaşıyor. Hokage'ın iş yükü oldukça zorlu olabilir ve emekli olan Hokage köyün belli bölümlerini denetlemeye devam edebilir ya da değilse, talep üzerine mevcut Hokage'ye bilgi vereceksin.

Hokagelerin Listesi

Birinci Hokage

Ana Konu: Hashirama Senju

Hashirama Senju (千手柱間, Senju Hashirama) Ünlü Senju klanının bir üyesiydi. Kendisi, eşi benzeri olmayan ninja cesareti nedeniyle Shinobi Tanrısı (忍の神, Shinobi no Kami) olarak selamlandı. Hashirama, shinobi dünyası için barış istedi ve bu amaçla klanıyla, çocukluk arkadaşı ve rakibi Madara Uchiha ve Uchiha klanıyla Konohagakure'yi kurdu. Daha sonra Konohagakure'nin Birinci Hokage(初代火影, Shodai Hokage) oldu. Hayatında barışa ulaşamasa da, mirası ve dünyadaki vizyonu, ölümünden sonra bile köyü ve tüm shinobi dünyasını şekillendirmeye devam edecekti.

İkinci Hokage

Ana Konu: Tobirama Senju

Üçüncü Hokage

Ana Konu: Hiruzen Sarutobi

Dördüncü Hokage

Ana Konu: Minato Namikaze

Beşinci Hokage

Ana Konu: Tsunade Senju

Altıncı Hokage Adayı

Ana Konu: Danzō Shimura

Altıncı Hokage

Ana Konu: Kakashi Hatake

Yedinci Hokage

Ana Konu: Naruto Uzumaki