FANDOM

Bu madde çeviri aşamasındadır.

Kakashi, Konohagakure (Konoha Köyü)'nin Jounin ninjalarından birisidir. Kendisi ; Uzumaki Naruto, Uchiha Sasuke ve Haruno Sakura isimli geninlerden oluşan 7. Takım'a Jounin olarak atanmıştır. Kendisi ayrıca Kopyacı Ninja Kakashi (Kopī Ninja no Kakashi) veya Sharinganlı Kakashi (Sharingan no Kakashi) olarak da tanınmaktadır. Dördüncü Shinobi Dünya Savaşı'ndan sonra Kakashi, Konoha'nın Altıncı Hokage'si (六代目火影, Rokudaime Hokage, Tam Anlamı: Altıncı Ateş Gölgesi) oldu.

Arkaplan

Erken Dönem

Sakumo

Kakashi,babasını ölü hâlde buluyor.

Annesi çok küçük yaşta iken ölmüştür. Kakashi ilk yıllarında babası Sakumo Hatake tarafından yetiştirildi. Sakumo, Konoha'yı en az bir kez koruyarak, shinobi dünyasında ünlüdür; Kakashi özellikle babasını saygıyla selamladı. Sakumo'nun misyonlarından biri sırasında - Kakashi Konoha'nın Ninja Akademisine kaydolduktan sonra - Sakumo, atamayı tamamlamak yerine ekip arkadaşlarının hayatlarını kurtarma kararı aldı. Misyonun başarısızlığı, Ateş Ülkesi için feci sonuçlar doğurdu ve görevinden vazgeçmesi nedeniyle kendisini suçlaması için Konoha'da takım arkadaşları da dahil olmak üzere birçok kişiye neden oldu. Sonra, Sakumoo intihar etti. Babasının nelerden geçtiğini ve aynı hataları yapmamayı kararlaştıran Kakashi, Shinobi Kurallarının uygulanmasının daima öncelik taşıdığına karar verdi.

Akademide Kakashi, bir dahi olarak olarak tanınmasını sağlamak için en iyi notları aldı. En sonunda, akranları arasında çok popüler oldu. Yetenekleri yakından tanıdığı, 5 yaşında olan Kakashi, Akademi'den bir yıl içinde mezun oldu. Genin olduğunda o ve sınıf arkadaşları Rin Nohara ve Obito Uchiha, Minato Namikaze önderliğinde bir araya getirildi.

Üçüncü Shinobi Dünya Savaşı

Konoha, Üçüncü Shinobi Dünya Savaşı’na katıldı. Savaş çabasının bir parçası olarak Minato Takımı, Kusagakure’deki Kannabi Köprüsü’nü Iwakagure’nin destek hattını kesmek için yıkmak için görevlendirdi. Minato’nun cephelere ihtiyacı vardı ve yakınlarda 12 yaşında Jounin rütbesine terfi eden Kakashi’yi terk etti. Kakashi göreve başlamadan önce, Minato ve Rin ona bu başarısını kutlamak için hediyeler verdi; Obito ise ona bir şeyler vermeyi unuttu. Kusa’ya girdikten kısa süre sonra Mahiru ile karşılaştı. Kakashi onu onu yeni jutsusu Chidori ile yenmeye çalıştı ama saldırı hızı onu savumasız bıraktı, Minato, Kakashi’yi kurtarmak için Mahiru’yu öldürmek zorunda kaldı. Oradan ayrılmadan önce Minato, Kakashi’ye Chidori’yi tekrar kullanmamasını tavsiye etti.

Kakashi, Rin ve Obito Kusa’ya doğru gitmeye devam ettiler. Mahiru’nun takım arkadaşları Kakkō ve Taiseki,görevlerinin ne olduğunu öğrenmek için Rin’i kaçırdılar. Obito, Rin’i hemen kurtarmayı önerdi fakat Kakashi, Rin’i terk etmeyi seçti, görevi bitirmenin onun güvenliğinden daha önemli olduğuna inanıyordu. Obito,bunu kabul etmedi ve Rin’i tek başına kurtarmak için gitti.Gitmeden önce Kakashi’ye Sakumo’nun bir kahraman olduğunu, görevden vazgeçmenin kötü olduğunu fakat takım arkadaşından vazgeçmenin daha kötü olduğunu söyledi. Kakashi, görevi tek başına devam ettirmeye başladı ama sonra Obito’nun haklı olduğuna kanaat getirdi ve ona katılmaya karar verdi. Obito’yu Taiseki’nin elinden babasından miras kalan Beyaz Işık Çakra Sabre’si ile kurtarmaya tam zamanında yetişti.

Kakashi White Light Chakra Sabre

Kakashi Obito'yu korurken

Taiseki görünmez oldu ve Obito’ya gizlice saldırmaya çalıştı. Kakashi onu korudu fakat korurken sol gözü çok hasar gördü. O anda Obito, Sharingan’ını kullandı ve Taiseki’yi öldürmek için kulllandı. Daha sonra Rin’in tutulduğu mağaraya girdiler. Kakkō’yu kovdular, Rin’i Genjutsu’dan kurtardılar. Kakkō misilleme yapmaya çalıştı ve Kakashi, hasar görmüş gözü yüzünden kör noktaya çarptı ve düşen kayalardan Obito onu kurtardı, fakat tuzağa düştü. Yaralanmalarının hayatta kalmak için çok ciddi olduğunu bilen Obito, Kakashi’ye vermeyi unuttuğu hediyeyi vermek için son hareketini yapmaya karar verdi; Onun Sharingan’ı Kakashi’nin kaybettiği gözünün yerini alacaktı.  

Rin, Obito’nun Sharingan’ını Kakashi’ye naklettikten sonra Kakashi, Kakkō ile yüzleşti. White Light  Çakra Sabre ise bir sonraki savaşta yok edildi. Ancak Kakashi, Kakkō’yı Chidori ile öldürmeyi başarabildi; Sharingan’ın artan vizyonundan dolayı, Kakashi sonunda hızına ayak uydurabildi. Obito ve Rin’in yanına geri döndü, ama Iwa takviye kuvvetleri hemen geldi ve döküntülerle etrafı daralttı. Obito, Kakashi’den Rin’i alıp güvende tutmasını istedi. Iwa, onları çevrelemeye başladığında Kakashi onlara olabildiğince saldırdı ve Minato onları takip edip kalanları bitirene kadar onları oyaladı. Minato, Kannabi Köprüsü’nü yok etmek için onlara yardım etti ve sonra Obito’nun ölümü için yas tutmak amacıyla onlarla birlikte Konoha’ya döndü. Uchiha Klanı lideri Fugaku Uchiha, Obito’yu onurlandırmak için Kakashi’nin hediyesi olan Sharingan’ı saklamasına izin verdi.  

KakashiveRİn

Kakashi,istemeden Rin'i öldürürken.

Daha sonra başka bir görev sırasında Rin, Kirigakure ninjaları tarafından kaçırıldı. Kakashi nihayet onu kurtarabildi ve onu Konoha’ya geri götürdü. Yol boyunca Rin, Kiri’nin Rin’in vücuduna Konoha’yı yok etmek ve kasabaya zarar vermek amacıyla Üç Kuyruk’u mühürlediğini söyledi. Rin, Kakashi’ye onu öldürmesi için yalvardı ama Kakashi bunu kabul etmedi çünkü Obito’ya onu koruyacağına dair söz vermişti ve başka bir çözüm yolu bulmayı umdu. Kiri ninjaları onlara saldırdığında ve Rin'i geri almak için sarfettiği çaba boşa gittiğinde Kakashi, onlara Yıldırım Kesici Chidori ile saldırdı. Bu saldırılardan biri sırasında Rin, Kakashi'nin önüne atladı ve Kakashi'nin kollarında öldü, bu sayede, Konoha'nın güvende olacağını düşünüyordu. Bu travma,onun Sharingan'ını Mangekyō Sharingan'a dönüştürmüştür.      

Anbu Kariyeri

Bu kadar kısa süre içerisinde iki takım arkadaşını kaybetmesi, Rin'in ölümündeki rolü ve Obito'nun son isteğini yerine getirememesi Kakashi'yi depresyona sürükledi. Animede birçok kişi bilgi sızmasının önlenmesi için onun Rin'i öldürdüğüne ve bu sayede "Arkadaş Katili Kakashi" lakabını kazandığına inanıyordu. Pek çoğu -özellikle Anbulular-onun görevini tamamlamak uğruna tereddüt etmeden takım arkadaşlarını öldürebileceğine inanıyorlardı. Ayrıca günlerini arkadaşları ve eski sınıf arkadaşlarından uzakta geçiriyordu. Geceleri ise Rin'i tekrar öldürdüğüne dair kabuslar görüyordu. Yeni Hokage Minato, Kakashi'yi Obito ve Rin'in ölümünden sonra içine düştüğü karanlıktan kurtarmak için onu Anbu'ya atadı. Kakashi, Anbu'da başarılı oldu, sonunda bir kaptan ve Ro Takımı'nın lideri oldu. Başarıları, savaşlardaki acımasız tutumundan ve soğuk kanlı oluşundandı. Bunlarda ise hâlâ Rin'in ölümünün büyük bir izi vardı. Bu durumdan dolayı Minato, farklı bir taktik denemeye karar verdi;Hamileliği sırasında karısı Kushima Uzumaki'yi koruması için görevlendirdi. Kakashi, bu görevini de sadaketle yerine getirdi. Kushina'yı evinden çıktığı her zaman gölgelerden izledi. Boş zamanlarında ise pişmanlıklarını ve hayatın onlarsız nasıl gittiğini anlamak için Rin'in mezarını ve Obito'nun isminin kazılı olduğu gravürü ziyaret ederdi.   

KakasiveEkibi

Kakashi ve ekibinin,Konoha'yı kurtarması engelleniyor.

Dokuz Kuyruklu Şeytan Tilki'nin saldırısı sırasında,Kakashi ve Konoha'nın genç ninjaları kasabayı güvende tutmak için çalıştılar.Minato,kendisi ve eşi Kushina'nın hayatı pahasına kasabayı kurtardı.Daha sonra Danzō Shimuro,yas tutan Kakashi'ye yaklaşarak,Hiruzen Sarutobi'nin emirlerinin Kakashi gibi yüksek rütbeli ninjalar için değil,çocuklar için olduğunu,Kakashi'nin ustası ve eşini kurtarmasını önlemek için olduğunu belirtti.Danzō,onu Üçüncü Hokage'nin kasabanın geleceği için uygun olmadığına ikna etti.Kakashi,Danzō'nun "Root" bölümüne katılmayı ve onun için Hokage'ye casusluk yapmayı kabul etti.Bir görev sırasında Kakashi, Tahta Tipi kullanabilen Kinoe adlı bir "Root" üyesiyle karşılaştı.Tahta Tipi'nin Birinci Hokage'ye özgü olduğunu bilen Kakashi, bu durumu araştırmak için Hokage Rezidansı'na gitti. Üçüncü Hokage onu yakaladı fakat istediği bilgiyi ona verdi:Konoha, bu gücü yeniden yaratmak istedi ancak çok fazla test deneği hayatı kaybetti ve Konoha bu projeden vazgeçti. Üçüncü Hokage,araştırmanın başarılı olma durumunda Minato'nun kurtulacağını ve Dokuz Kuyruk'un yenileceğini düşünüyordu.

Üçüncü Hokage ile yapılan bu konuşmadan sonra Kakashi, Üçüncü Hokage'nin Danzō'nun anlattığı kadar etkisiz ve tutkusuz bir lider olmadığını anladı. Yanlış tarafı seçen Kakashi, Üçüncü Hokage'ye Danzō'nun ona karşı olan suikast planlarını anlattı. Hokage için çalışmaya başladığında Anbu'dan ayrılmak istedi,ama Üçüncü Hokage onu hizmetlerinin karşılığı olarak sağ kolu yaptı.   

Kişiliği

Çocukluğunun erken yıllarından beri Kakashi,kendinden emin ve özgür bir çocuktu hatta bazen kibirli ve küçümseyici olabiliyordu. Buna rağmen algıları ve sezgileri çok yüksek olan biriydi,durumun ne olduğunu çok çabuk idrak ederdi. Babasının ölümünden sonra Kakashi,diğerlerine karşı daha soğuk ve daha uzak hâle geldi.

Yetişkin olarak Kakashi genellikle herhangi bir şey veya herhangi biri tarafından çalıştırılmaya eğimli olmayan rahat ve sıkılmış bir tutuma sahipti. Giderek artan ününe ve ninja olarak kahramanlığına rağmen Kakashi,hiç kibir belirtisi göstermedi,yetenekleri hakkında hep mütevazı oldu. Alışkanlık olarak gecikir,kendisine uygun olduğu zaman gelir,kimseyi ikna etmeyen mazeretler kullanır. Bunu sadece kendisi için önem taşımayan konular için yapar,fakat insanların her zaman böyle davrandığına inanmalarını istemez.

Gerçekte Kakashi,oldukça yalnız bir insandır. Gençliğinde olduğu gibi bazı konularda hâlâ kayıtsızdır,sıklıkla hassas konular hakkında açıkça konuşur ve sınıf arkadaşlarını görmezden gelirdi. Boş zamanlarını ise çoğunlukla yalnız geçirirdi,Obito Uchiha'nın isminin kazılı olduğu gravürü ya da Rin Nohara'nın mezarını ziyaret ederek saatlerini geçirirdi. Onlara hayatını,Konoha'da olan son olayları,tanıdıklarını anlatırdı. Fakat çoğunlukla ölmelerinin ve yanında olamamalarının sebebinin kendisi olduğunu anlatırdı.Animede Rin öldükten sonra Kakashi,travma sonrası stres bozukluğu ile savaştı,onun ölümü hakkında kâbuslar gördü,birileri ondan bahsettiğinde depresifleşti. Zamanla Kakashi Rin'in ölmeyi kendisinin seçtiğini kabullendi,suçunun ise Obito'ya verdiği sözü tutamaması olduğuna inandı. Eğer Obito gibi arkadaşlığa ve takım çalışmasına önem verseydi,Obito'nun ölümünden kaçınılabileceğini düşündü. Minato,acısını hafifletmek için Kakashi'yi Anbu'ya katılması için ikna etti. Anbu'da geçirdiği süre boyunca Kakashi,soğukkanlılığı ile ün kazandı.

Obito'nun görünürdeki ölümü Kakashi'yi derinden etkiledi. Özellikle takım çalışmasına, arkadaşlarının refahını görevden üstün görmeye,görevlerin birlikte daha etkili bir şekilde gerçekleştirebikeceğine,ihtiyaç duyduğunda yardım isteyebileceğine,istendiğinde yardım edebileceğine inanmaya başladı. Kakashi,potansiyel ögrencilerinden de aynı özverili ekip çalışmasını bekledi. Bunu 7.Takım'a kadar hiçbir takım başaramadı. Başarısızlıklarına rağmen Üçüncü Hokage'ye 7.Takım ile devam etmek için başvuru yaptı ve başvurusu kabul edildi. Kakashi,7.Takım'ın tüm üyeleri ile ilgilendi. Sasuke Uchiha ve onun suç teşkil eden davranışları için ve II.Bölümde,takımın içinde oluşan çatlaklardan dolayı kendini suçladı. Sabırla Sasuke'nin davranışlarını düzelteceğini ümit etti. Onun bu sabrı,Bölüm II bittiğinde yeniden takımını toplayabilmesiyle meyvesini verdi.

Might Guy akademide ilk tanıştıklarından beri Kakashi'yi kendine rakip olarak görüyordu. Babasının Guy'ın bir gün ondan güçlü olacağını kanıtlacağını söylemesine rağmen Kakashi,Guy hakkında çok fazla düşünmüyordu. Guy,Kakashi'nin onayını almaya çabaladı çünkü azminin Kakashi'nin doğal dehası kadar iyi olduğunu göstermek istedi. Guy,Kakashi'ye yeteneklerini karşılaştırmak için yarışmalar önerdiğinde Kakashi,ona kayıtsızlıkla cevap verdi fakat sadece Guy'ın "havalı,açıkgöz" karakterini yenme arzusunu besliyordu.Bölüm I'in başında Kakashi'nin 50 galibiyeti ve 49 mağlubiyeti vardı.Guy,liderliği ele geçirse de puan farkı aynı kaldı. Puan farkının bir öenmi yokru çünkü yarışmaların yemek yarışmasından "Taş,Kağıt,Makas"a kadar geldiği göz önünde bulundurulduğunda puan gerçekten hiçbir anlam ifade etmiyordu.kakashi,sonunda Guy'ı en değerli ve en yakın arkadaşlarından biri olarak görmeye başladı ve Dördüncü Shinobi Dünya Savaşı'ndan sonra Guy'ın kendisini aştığını kabul etti. İleriki yıllarda Kakashi Hokage olarak "Konoha"yı ilerletmek için çalışmaya devam etti. Aynı zamanda barış zamanlarında bile kimsenin önemini kavramadan ninja olmaması gerektiğine inandı.

Kakashi Icha Icha

Kakashi'nin Icha Icha serisine olan takıntısı.

7.Takım'daki öğrencileriyle ilk tanıştığında Kakashi,paylaşmak istemediği birçok hobisinin olduğunu söylemiştir. Icha Icha serisinin hevesli bir hayranıdır,yanında her zaman bir kitap bulundurur ve başkalarıyla konuşurken bile düzenlo olarak okur. Naruto Uzumaki,Icha Icha serisinin Kakashi'nin birkaç zayıf noktasından biri olduğunu saptamış ve bunu zil testinde,o en yeni kitabı okurken avantaj olarak kullanmaya çalışmıştır. Tanıdığı çoğu insan onun Icha Icha ve benzeri kitapları ne kadar sevdiğinin farkında olmasına rağmen Kakashi, kitapları yüksek sesle okuduğunda yetişkinlere özel içerikleri başkalarıyla paylaşmaktan rahatsızlık duyar.

Dış Görünüşü

Kakashi, dış görünüş olarak babasına çok güçlü bir benzerlik gösterir. Hatta bu öyle bir hal almıştır ki,bazen birbirleri ile karıştırılırlar; Genelde sol tarafa yatık gri diken gibi saçlar, koyu gri (bazı durumlarda siyah) genelde tembel ve rahat bir ifadeye sahip olan gözler. Üçüncü Shinobi Dünya Savaşı sırasında sol gözü hasar gördü ve dikey bir yara izi bıraktı.