FANDOM

Kurenai Sarutobi (猿飛紅, Sarutobi Kurenai, kızlık soyadı Yūhi (夕日)) Konohagakure'nin Sarutobi Klanı'nın bir üyesi ve 8.Takım'ın lideridir.

Arkaplan Edit

Çocukken, Kurenai, Akademi giriş töreninde Asuma Sarutobi ile tanıştı ve 9 yaşında mezun oldu. Anime'de, Chūnin Sınavları sırasında Kurenai, Asuma ve Raidō Namiashi ile birlikte bir ekibe yerleştirildi. Daha sonra Chūnin Sınavları'nın üçüncü turunda sınıf arkadaşları için tezahürat yapıyordu. Sonunda 13 yaşındayken bir Chūnin haline gelen Kurenai, serinin başlamasından kısa süre önce bir jōnin haline geldi.

☀Animenin başında 27 yaşındadır.8.takım olmadan önce Yakumo Kurama adlı kişiye eğitmenlik yapmıştır.Yıllarca akademi eğitmeni olarak çalışmıştır.Eğittiği Yakumo'nun özellikleri kendisi ve çevresi için çok tehlikeliydi.Bu yüzden Kurenai onu mühürledi ve ninja olma şansını elinden aldı.Kurenai dikkate değer bir şekilde iyi kalpli ve astlarını, özellikle de Hinata'yı destekleyici davranmaktadır. 8. Takım oluştuğu zaman Hinata babası tarafından, fazla işe yaramadığı ileri sürüldü.Bu yüzden Hinata Kurenai'ye emanet edildi. O zamandan sonra Kurenai, Hinata'ya bir ebeveyn gibi davranmaya başladı ve zayıflıklarının üstesinden gelmesi için yardım etmeye çalıştı.Kurenai'nin Asuma Sarutobi ile bir ilişkisi vardır ama ikiside bu ilişkiyi reddeder ve geçirdikleri tüm zamanı yok sayarlar.Genjutsu konusunda oldukça gelismiştir.