FANDOM

Bu madde Madara Uchiha isimli karakterden bahsetmektedir. Aynı ismi kullan diğer başlıklar için Madara Uchiha (anlam ayrımı)

Madara Uchiha (うちはマダラ, Uchiha Madara) Uchiha Klanı'nın efsanevi lideriydi. Çocukluk arkadaşı ve rakibi Hashirama Senju ile birlikte, barış dolu bir çağ başlatma amacıyla Konohagakure'yi kurdu. Barışı nasıl sağlayacakları konusunda fikir birliğine varamayan iki lider, Madara'nın ölümüyle sonuçlanan bir kavgaya tutuldu. Ancak Madara, hayatta kaldı ve herkesi öldüğüne inandırarak kendi planları üzerinde çalışmak üzere saklandı. Planlarını hayattayken tamamlayamayacağını anlayıp ölmeden önce bilgeliğini ve planlarını Obito Uchiha'ya emanet etti. Yıllar sonra, Madara tekrar canlandığında, planları suya düştü ve sonunda ilerlediği yolun yanlışlıklarını anladı. Son ölümünden önce Hashirama ile konuşurken pişmanlığını dile getirdi.

Arkaplan

MadaraÇocuk

Genç yaştaki Madara.

Madara İç Savaş Çağı'nda, Tajima Uchiha'nın beş oğlundan en büyüğü olarak doğdu. Madara ve kardeşleri, Uchiha Klanı'nın baş düşmanı olan Senju Klanı'yla bitmek bilmeyen savaşlar içersinde, cephede büyüdüler. Kardeşlerinin üç tanesi genç yaşta öldü. Geriye yalnızca Madara ve küçük kardeşi İzuna kalmıştı. Madara ve İzuna bu ortak acılarının üzerine güçlü bağlar kurdular ve güçlenmek uğruna sürekli birbirleriyle yarıştılar. Bu durum, Madara'nın doğuştan gelen yüksek çakra seviyesi ile birlikte küçük yaşta yetişkin Senju'luları yenmesini ve bir dahi olarak tanınmasını sağladı.