FANDOM

Rinnegan (輪廻眼, Saṃsāra Gözü) Sharingan ve Byakugan ile birlikte oluşturduğu "Üç Büyük Dōjutsu" arasında en yüce olanıdır. Dünya düzeninin bozulduğu ve insanların karmaşaya düştüğü zamanlarda Rinnegan'ı taşıyan bir kişinin cennetten indiği ve bu kişinin ya dünyayı karmaşadan kurtaracak "Yaratıcılığın Tanrısı" ya da her şeyi yok edecek "Yıkım Tanrısı" olacağı rivayet edilir. Rinnegan, tamamen mor ve yayılan bir dalga şeklindeki koyu renkli çizgilere sahip bir göz küresi görünümündedir.

Edinme

Rinnegan'ı ilk kullanan kişi annesi Rinne Sharingan'a sahip olan Hagoromo Ōtsutsuki idi. Animede Rinnegan'ı kardeşini ölümcül bir şekilde yaralamasının sonucu olarak uyanan Mangekyō Sharingan ile aynı zamanda aynı elde etmiştir. Hagoromo,Rinnegan'ı kullanarak dünyayı "On Kuyruk"tan kurtardı ve modern ninjutsunun ninshū'yi yarattı. Dünyaya katkılarından dolayo Hagoromo'ya Altı Yol Bilge ünvanı verildi ve hem o hem de gözleri ölümünden sonra mitolojik duruma yükseldi. Rinnegan'ın varlığı daha sonradan kanıtlansa da bazı insanlar bunun rastgele bir mutasyon olduğunu düşündü.

Hagoromo çakrasını,oğulları Indra ve Asuta'nın çakrasını birleştirerek veya direkt kendisinden alarak yeni bir Rinnegan'ı uyandırmak mümkündür.