FANDOM

Sharingan (写輪眼, Kelimenin anlamı: Kopyalama Çarkı/Gözü) Uchiha Klanı'nın dōjutsu Kekkei Genkaisidir. Üç büyük dōjutsudan birisidir. Diğerleri Rinnegan ve Byakugan olarak kabul edilir. Güçleri Kaguya Ōtsutsuki'nin Rinne Sharingan'ından kaynaklanırken, asıl biçimi ilk olarak İndra Ōtsutsuki'de (Anime'de Hagoromo Ōtsutsuki) ortaya çıktı.

Edinme

Sharingan Stages

Sharingan'ın gelişimi.

Sharingan sahipleri, kendileri için değerli biri ile güçlü bir duygusal durum yaşadıklarında,beyinleri optik sinirleri etkileyen,gözleri Sharingan'a çeviren özel bir çakra biçimi yaratır. Bu nedenle Sharingan,"kalbi yansıtan göz" olarak tanımlanır. Uchihaların sözde "Nefret Laneti"ne göre bu duygu stresten veya kayıptan kaynaklanan olumsuz bir duygudur. Duygu aynı zamanda,koruma arzusu ya da sevilen kişiyle birleşme arzusu ile ilgili olabilir. Animede genelde bu gücü aldıktan sonra,kullanıcılarının zaman algısının gelişeceği ve vücutlarının artan reaksiyon süresine ayak uydurmaya çalışmasına sebep olduğu ve kullanıcılarını düzgün hareket etmeye zorladığını gösterildi. Ayrıca Sharingan'ın faaliyete geçmesini tetikleyen duygusal durumlar sonucunda,kişinin görüşü geçici olarak bulanıklaşabilir. Eğer kullanıcı Sharingan'ı faaliyete geçirdiğinin farkında olursa,onu özgürce kullanabilir.

Ayrıca herhangi bir dōjutsuda olduğu gibi,Sharingan'da Uchiha olmayan kişilere nakledilebilir. Fakat Uchiha olmayanlar,onu devre dışı bırakamıyorlar ve kullanmak için daha fazla çakra harcamaları gerekiyor. Ayrıca bir Uchiha'dan gelen Sharingan,ayrı kullanıcılar tarafından kullanılsa bile bazen birbirleriyle bağlantılıdır. Bazen kullanıcıların aynı şeyleri görmesini sağlayabilir.

Yetenekleri

Sharingan,kullanıcılarına iki büyük yetenek verir:"İçgörü Gözü"(洞察眼, Dōsatsugan),"Hipnotizmanın Gözü" ( 催眠 眼 , Saimingan ). Bu yetenekler belirli bir gözle sınırlı değildir. Madara Uchiha,Sharingan'ın tam potansiyelinin ancak iki gözün birlikte kullanıldığında kullanılabileceğini söylemiştir.

"İçgörü Gözü"

  • Kullanıcı çakrayı görebilir. Bu konuda Byakugan kadar iyi olmasa da bazı engeller yoluyla çakrayı görebilir ve genjutsu etkisinin neden olduğu gibi bir kişinin çakrasındaki düzensizlikleri görebilir.
  • Kullanıcıya inanılmaz bir algı netliği verir. Kullanıcı dudakları okuyabilir kalem hareketleri gibi şeyleri okuyabilir. Savaşta ise hızlı hareket eden nesneleri görmeyi sağlar ve tam olarak geliştikten sonra bir miktar tahmin yeteneği sunar: Rakibin bir sonraki hareketini vücudundaki en küçük kas gerginliğine dayanarak tahmin etmek ve buna göre hareket etmek. Aynı zamanda,düşmanın el mühürlerini,düşmanın elleri fiziksel olarak görünür halde olduğu sürece performans açısından gizli olmadığı sürece,performans hızından bağımsız olarak,gerçekleştirilen teknik hakkında bilgi vermek için okuyabilirler. Bir Sharingan kullanıcısı bunları görebilse de,görsel bilgiler üzerinde fiilen hareket edebilmek için fiziksel yeteneklere de ihtiyaç vardır. Animede yeterince geliştiğinde göz teması yoluyla kullanıcının anılarına bakmak için hedefin zihnine bile girebileceği ve hatta uzun aralıklarla onları silebileceğini göstermiştir.
  • Kullanıcılarının neredeyse mükemmel bir doğrulukla gördükleri ninjutsu,genjutsu ve tanjitsu ve gördükleri neredeyse her jutsuyu kopyalamaları mümkündür.Yine Sharingan kullanıcıları,gördükleri herhangi bir jutsuyu taklit etmeden önce önkoşul yeteneklere ihtiyaç duyarlar ve bu nedenle öğrenmedikleri veya sahip olmadıkları Kekkei Genkai yeteneklerini,öğrenmedikleri doğa dönüşümlerini kopyalayamazlar.

"Hipnotizmanın Gözü"

  • Kullanıcısı Genjutsu:Sharingan diye adlandırılan her şeyi yapabilir. Yeteneğin çeşitli amaçları olsa da,en iyi bilineni göz teması yoluyla hedefe bir düşünce veya fiili önermeye,bilgi ifşa etmeye veya belirli bir şekilde hareket etmeye zorlamaktır. Olağanüstü durumlarda Sharingan kullanıcısı hedefin vücudu üzerinde tam kontrol sahibi olabilir. Bu,görsel olarak Sharingan'ın görünüşünün hedefin gözlerinde belirmesine yol açar.
  • Kendi başına bir yetenek olmasa da Sharingan kullanıcısı geleceği görebilir. İlk olarak kullanıcı,rakibinin yaptığı her hareketi ve muhtemel düşüncelerini dikkatli bir şekilde gözlemleyerek mükemmel bir biçimde taklit etmelidir.

Bu yeteneklere ek olarak Sharingan kullanıcısının kullanabileceği iki jutsu daha vardır. Izanagi, kullanıcısının bir süre için gerçekliği çarpıtmasına, gerçeği illüzyona dönüştürmesine, böylece ölümdden kaçmasına ve kaderini yeniden yazmasına izin verilir. Izanami, hedefin beş duyusunu sonsuz bir döngü içerisinde hedef alır. Bu yeteneklerin ikisinin de kullanılması Sharingan'ın sonradan kör olmasına yol açar ve bu nedenle Uchihalar onu kinjutsu olarak sınıflandırır.

Dönüşümler

  • Sharingan travmaya bağlı olarak Sharingan'ın standart yeteneklerine ek olarak kullanıcıya özgü jutsu veren Mangekyō Sharingan'a dönüşebilir.
  • Mangekyō Sharingan'ın kullanımı zamanla körlüğe neden olur, ancak başka bir Mangekyō Sharingan çifttini kardeş gibi yakın bir akrabadan naklederek "Eternal" Mangekyō Sharingan elde edilebilir.
  • Bir Sharingan Asura ve Indra'nın çakrasını karıştırıp Hagaromo Ōtsutsuki'nin çakrasını elde edip Rinnegan'a dönüşebilir. Madara Uchiha'nın Sharingan'ı vücuduna Hashirama Senju'nun DNA'sını enjekte ettiğinde Rinnegan'a dönüşmüştür. Sasuke Uchiha'nın sol Sharingan'ı Hagaromo Ōtsutsuki'nin çakrasının yarısını aldıktan sonra Rinnegan'a dönüşmüştür. Madara Uchiha'da görüldüğü gibi Rinnegan Izanagi kullanılmasından kaynaklanan körlüğü geçirerek tam görüş sağlar.