FANDOM

Bu madde çevrilecektir. Katkıda bulunmak için düzenle düğmesine basınız.

Uzumaki Klanı(うずまき一族, Uzumaki Ichizoku) Uzushiogakure'de önemli bir klandı. Dağılmasından bu yana, Bilinen üyelerinin çoğu Konohagakure'de ikamet etmiş, Dördüncü ve Yedinci Hokage klanın doğrudan soyundan gelmektedir.

Genel Bakış Edit

Asura Ōtsutsuki soyundan gelen Uzumaki, Senju klanıyla da uzak akrabalık ilişkisi vardı. Yıllar boyunca, Uzumaki ve Senju, Hashirama Senju ve Mito Uzumaki'de olduğu gibi, zaman zaman üyeler klanlar arasında evlenerek yakın ilişkiler kurdular. Savaşan Devletler Dönemi sonunda Konohagakure'nin kurulmasının ardından Senju, Uzumaki'nin amblemini Konoha'nın ceketlerine katarak klanlarının dostluğunu sembolize etmeyi seçti.

☀Konoha ve Uzumaki'nin kendi Uzushiogakure'u, sonraki yıllarda yakın müttefikler olarak kaldı ve Uzumaki, ihtiyaç duyulduğunda, Konoha'ya fūinjutsu (diğer şeylerin yanı sıra) sağladı. Zamanla, Uzumaki Klanının Maske Depolama Tapınağı, Konoha'nın eteklerinde bile yapıldı.

Uzumaki'nin fūinjutsu ile olan yeteneği, onlara ninja dünyasında hem saygı hem de korku kazandırdı. Kushina Uzumaki'nin Konoha'ya göç etmesinden sonra bir noktada, dünyanın bazı ülkeleri, köyün devam edemeyecek kadar güçlü olduğuna inanan Uzushiogakure'u yok etmek için bir araya geldi. Uzushio'nun yıkımından kurtulanlar dünyaya gizlenip yayıldı: Nagato, Amegakure eteklerinde büyüdü; Görünüşe göre Karin, bir süre Kusagakure'de yaşadı; Bir oğlu olan Konoha'daki Kushina, daha sonra karısı Hinata Hyūga: Boruto ve Himawari ile kendi çocuklarına sahip olan Naruto. Sonuç olarak, Uzumaki klanının Hyūga Klanı (Asura'nın amcası Hamura uttsutsuki'nin torunları) ile olan aile ilişkisini güçlendirdi.

 Yetenekleri Edit

Uzumaki doğal olarak inanılmaz derecede güçlü yaşam güçlerine sahip, granting them very long lifespans; Mito Uzumaki was born before the founding of Konoha yet lived well into the reign of the Third Hokage. This also enables them to recover from injuries and exhaustion in short periods of time, enough to survive the removal of tailed beasts, although they are still left near death afterwards. Uzumaki also have the ability to heal and rejuvenate allies by having their allies bite them and suck their chakra. It is dangerous however to use this ability too regularly. At least one member has displayed a unique sensory ability.

The Uzumaki were most famed for their fūinjutsu, the seal of which typically appears as a spiral crest reminiscent of the Uzumaki's symbol. They can also produce the Adamantine Sealing Chains made from their own chakra, but it is unknown if this technique is common amongst the Uzumaki, as only Kushina and Karin have been shown to use it.

Önemsiz Bilgiler Edit

  • "Uzumaki" "girdap" ya da "hortum" anlamına gelir.
  • Uzumaki Klanı'ndan olanlar genellikle kırmızı saçlıdır.
  • Tsunade ve Nawaki, büyükanne vasıtasıyla Uzumaki klanının soyundan gelmektedir.
  • Naruto Uzumaki'nin Hinata Hyūga ile olan evliliği nedeniyle, onun soyundan gelenler, Byakugan'ı uyandırma potansiyeline sahiptir..
  • Anime karakteri Honoka, kırmızı saç ve fūinjutsu yetenekleri olduğu için bir Uzumaki olduğu ima ediliyor. Aynı bölümde Aoba tarafından bulunan bir kitap, "belli bir ninja klanının" hayatta kalmasını ima ediyor.
  • Naruto Uzumaki'nin bir diğer Genjutsu Dünyası'ndaki hâli olan Menma Namikaze, annesi tarafından Uzumaki klanının soyundan gelmektedir.