Bir Yıldırım Tipi tekniği

Yıldırım tipi (雷遁, Raiton, İngiliz Televizyonu: Lightning Style) beş temel doğa dönüşümünden biridir.

Genel Bakış

Yıldırım Tipi jutsuları kullanmak için kullanıcıları çakralarını elektriğe dönüştürmek zorundadır. Bu elektriği kullanmanın en basit yollarından biri de elekriği ninja aletlerine sevk etmektir. Chidori için (ve Yıldırım Kesici) Kakashi Hatake çakrayı basitçe elinde toplar, bu sayede dokunduğu her şeye zarar verir. Sasuke Uchiha, Chidori'sinin çakrasını daha geniş kapsamlı kullanabilir. Örneğin ona şekil vererek daha uzak mesafeden saldırabilir ya da yakınındakilere saldırmak için etrafına yayabilir.Daha az yaygın olmakla beraber Sasuke'nin yaptığı gibi kullanıclar doğal yıldırımın kontrolünü sağlayabilir. Doğal yıldırımla karşılaşmak zor olduğundan Sasuke, yıldırım için uygun hava koşullarını sağlamak için Ateş Tipi kullanır.

Yıldırım Tipi ona farklı eklemeler yapan Kumogakure ninjaları arasında yaygındır: C yıldırımı genjutsuyu çevrelemek için kullanır. Bu sayede rakibin dikkatini daha kolay çekebilir. Darui Üçüncü Raikage'den öğrendiği Siyah Yıldırım'ı oluşturur. Dördüncü Raikage Yıldırım Tipi Çakra Modu'nu kullanarak vücudunu elektrikle kaplar, bu onun hızını ve dayanıklılığını arttırır. Naruto Shinden: Ebeveyn ve Çocuk Günü'nde  Chōji Akimichi  Yıldırım Tipi kullanıcılarının küpeler gibi metalik aksesuarlar takmalarının kötü bir fikir olduğunu söyledi.

Yıldırım Tipi doğal olarak Toprak Tipi karşısında güçlüdür ve Rüzgar Tipi karşısında zayıftır. Kakashi Retsuden'de toprağa karşı bu güç saf toprağın elektriği iletmesinden dolayı olarak açıklanmıştır. Eğer Yıldırım Tipi Su Tipi ile birlikte kullanırsa su yıldırımın etki alanını arttırır ya da yıldırım suya uyuşma özelliği verebilir. Hōzuki Klanı'nın üyeleri gibi Su Tipi kullanıcıları Yıldırım Tipi'ne karşı savunmasızlardır. Yıldırım Tipi belirli çakra doğaları ile birleştirildiğinde ortaya kekkei genkailer çıkar. Örneğin, su ve yıldırım kombinasyonu Şimşek Tipi'ni verirken yıldırım ve toprak kombinasyonu Patlama Tipi'ni verir.

Önemsiz Bilgiler