FANDOM

YinSYM

Yin Tipi (陰遁, Inton) hayal gücünü yöneten manevi enerjiye dayanan teknikler, hiçlikten biçim yaratmak için kullanılabilir. Yang Tipi ile birleştiğinde, Yin-Yang Tipi'nin kullanımına izin verir. Yin, manga'da siyah, anime'de kırmızı olarak gösterilir. Altı Yol'un Yin gücü, avuç içi avucunda hilal işareti ile temsil edilir.

Naruto Uzumaki'nin doğa dönüşüm eğitiminde Yin ve Yang ilk olarak Yamato tarafından bahsedildi. Tayuya'yla olan savaşında Shikamaru Nara, ruhlarının çok fazla ruh enerjisinden ve az miktarda fiziksel enerjiden oluştuğunu fark etti ve kendisinde olduğu gibi, özel chakradan savaşta yararlandığını belirtti. İkinci Mizukage'e göre, genjutsu Yin Tipi kategorisine girer. Büyük aracılığıyla Rikudō Sennin'in soyundan gelen Uchiha klanı, çoğunlukla Yin Tipi'ni devraldı.

Yin Tipi ayrıca kuyruklu canavarların chakrasının bir parçası. Konoha'ya Dokuz Kuyruklu'nun saldırısı sırasında Minato Namikaze, Shiki Fūjin kullanarak, tilki chakrasının Yin yarısını kendi içine mühürledi. Orochimaru tarafından diriltildikten sonra, Minato Dokuz Kuyruklu Chakra Modu'nu kullanabildi.